Recensie: A Hologram for the King

Een mislukte Amerikaanse zakenman probeert zichzelf weer op de rails te krijgen door naar Saoedi-Arabië af te reizen en een zakenidee te verkopen aan een rijke vorst.

A Hologram For The King is de verfilming van het gelijknamige boek van Dave Eggers (schrijver van The Circle.)

A Hologram for the King

Ver weg van huis, in een nieuwe nog onvoltooide stad middenin de woestijn van Saudi Arabië wacht Amerikaanse zakenman Alan Clay (Tom Hanks) samen met enkele medewerkers van een bedrijf dat gespecialiseerd is in holografische presentaties dag na dag op Koning Abdullah. Dit alles om het beslag op zijn huis te voorkomen en de studie van zijn dochter te kunnen bekostigen. Maar vooral om maar ein-de-lijk iets geweldigs te bereiken. Ondertussen beleeft hij een onverwachte romance en ontdekt hij wat écht belangrijk is in het leven.

A Hologram for the King

In een onvoltooide stad midden in de woestijn wacht Alan Clay met zijn team op Koning Abdullah. De holografische presentatie die hij met zijn team gaat houden voor de Koning is essentieel. Dan moet de koning er natuurlijk wel zijn. Alan Clay voelt zich bij zo’n beetje alles mislukt, zijn werk, huwelijk, vaderschap. Deze klus moet het gaan doen voor hem. Er gaat echter veel mis, heel veel mis… Op tijd wakker worden is nog maar een van de dingen die niet van een leien dakje gaan voor Alan Clay. De onverwachte romance die hij beleeft zet Alan aan het denken.

IMG_9662.CR2

Welke rol Tom Hanks ook neerzet hij is geloofwaardig, charmant en zeker overtuigend. Tom Hanks heeft al heel wat acteerprijzen in de wacht gesleept. Deze film komt waarschijnlijk niet in aanmerking voor prijzen, maar A Hologram for the King is zeker  een leuke film om te gaan zien.

Titel: A Hologram for the King
Regie:Tom Tykwer
Cast: Tom Hanks, Alexander Black, Sarita Choudhury