Recensie: Falling Down

Vanavond is de film Falling Down te zien op televisie. Ik keek deze film al eerder. Heb je vanavond niks te doen? Kijk dan naar Veronica om 20:30. Hieronder lees je alvast wat ik van de film vond.

Een man (Michael Douglas) zit in de file en irriteert zich aan alles wat er om zich heen afspeelt. De geluiden, het geschreeuw, het getoeter. Plots stapt hij uit zijn auto en besluit naar het huis van zijn ex-vrouw te gaan. Onderweg laat hij zich door niks en niemand stoppen, en iedereen die hem irriteert laat hij getraumatiseerd achter… Op hetzelfde moment maakt een politieagent (Robert Duvall) zich op voor zijn pensionering. Tot er verschillende meldingen binnenkomen van iemand die onrust veroorzaakt..

falling-down-502135940ebf8

Acteerwerk

Michael Douglas acteert als nooit tevoren in deze film over een man die zijn midlifecrisis op iedereen afreageert. De manier waarop hij emotieloos geweld gebruikt of mensen bedreigt komt heel goed over. Hij maakt zijn personage zeker eng. Iedere keer vraag je je weer af hoe hij op iemand gaat reageren en of diegene het zal overleven. Dat maakt de film onvoorspelbaar en daar wordt ook zeker kracht uitgeput.

Saai

Alleen is het jammer dat de film meerdere verhaallijnen volgt die veel minder boeiend zijn. Zo speelt Robert Duvall een politieagent die met pensioen gaat en steeds met zijn vrouw belt. Aangezien Michael Douglas in zijn verhaallijn al bellend op weg is naar zijn ex-vrouw is het minder boeiend om ditzelfde bij Robert Duvall te zien. Door die scènes verliest de film zijn vaart en neemt het zijn glans af.

top-10-robert-duvall-films-89899f22-1f7b-4cbd-adaa-87f03bfc3aba-jpeg-156865

Falling Down is een originele zwarte komedie maar ook niet meer dan dat. De film voelt heel lang en dat vooral met reclames tussendoor. Maar voor fans van trage zwarte komedie-films zoals Fargo wel de moeite waard om te bekijken.

Falling down is vanavond op TV ze zien. Hij draait  om 20:30 op Veronica. Koop je hem liever? Hij staat ook op bol.com voor 10 euro.

Titel: Falling Down
Regie: Joel Schumacher