Recensie: Grimsby

Van Sony kregen wij de The Grimsby Brothers op DVD om eens te bekijken. Nu heb jij als lezer er natuurlijk niks aan als we alleen maar kijken, daarom lees je hieronder dus de recensie. Wil jij de film ook zien? Hij is per vandaag te koop bij bol.com.

Mark Strong and Sacha Baron Cohen in Columbia Pictures' THE BROTHERS GRIMSBY.

Nobby (Baron Cohen) heeft alles wat een man uit Grimsby zou kunnen wensen – negen kinderen en de lekkerste vriendin in Noord-Engeland (Rebel Wilson). Er is slechts één ding dat hij mist: zijn kleine broer Sebastian (Mark Strong). Nobby is al 28 jaar op zoek naar hem nadat ze door verschillende families werden geadopteerd. Als Nobby erachter komt waar zijn broer te vinden is, weet hij niet dat Sebastian een spion is bij MI6 én dat hij net een wereldbedreigend complot op het spoor is. Wanneer Sebastian ten onrechte wordt beschuldigd, moet hij plotseling op de vlucht. Hij zal zich erbij neer moeten leggen dat hij de wereld alleen kan redden met de hulp van de grootste idioot ter wereld, zijn broer Nobby.

Grimsby

De titel verwijst naar het stadje waar de broers Nobby en Sebastian zijn opgegroeid. Laatstgenoemde heeft dit godvergeten oord (dat naar verluidt in werkelijkheid een prima woonplaats is) op jonge leeftijd verlaten toen hij door een koppel uit Londen werd geadopteerd, waarna hij als topspion voor de overheid is gaan werken. De ander is er blijven hangen en heeft met zijn moddervette vrouw en elf kinderen een leven opgebouwd waar zelfs de familie Flodder zich voor zou schamen. Het contrast tussen de twee broers kan haast niet groter zijn, dus is hun hereniging na bijna dertig jaar er een die niet zonder problemen verloopt. Zo zorgt het gestuntel van de onhandige Nobby ervoor dat Sebastian een belangrijke missie verknoeit en zijn voormalige werkgever achter zich aan krijgt. Maar goed, zoals de regels van het genre voorschrijven zal hun broederliefde elk obstakel overwinnen.

Sacha Baron Cohen;Gabourey Sidibe

The Brothers Grimsby is een leuke film voor de zondagmiddag waarbij je niet te veel hoeft na te denken, en die vol humor zit. Meer hoef je eigenlijk ook niet van de film te verwachten. Het plot is eigenlijk helemaal voorspelbaar, en de film is een snelle aaneenrijging van scenes. De flashbacks die er tussen door komen doen vaak niet echt meerwaarde aan het verhaal. Maar het is dan ook geen film waarbij je meer moet verwachten. Als je gewoon doelloos een humor film wilt zien? Dan is dit de film voor je.

Rebel Wilson

Titel: The Brothers Grimsby
Regie: Louis Leterrier