Recensie: The Jungle Book

Bart schreef voor ons de volgende recensie. Hij heeft The Jungle Book bezocht en schreef er het volgende over:

The Jungle Book is een gloednieuwe live-actionfilm over Mowgli, een mensenjong dat opgroeit bij een wolvenroedel. Mowgli voelt zich niet langer thuis in de jungle wanneer de angstaanjagende Shere Khan, de tijger die zichtbaar getekend is door de mens, bezweert alles te elimineren wat hij als een bedreiging ziet. Als Mowgli de enige plek die hij kent moet verlaten, begint hij aan een fascinerende reis op zoek naar zichzelf. In gezelschap van zijn strenge mentor, panter Bagheera, en de zorgeloze beer Baloo komt hij onderweg junglebewoners tegen die nu niet bepaald het beste met hem voorhebben. Kaa, probeert het mensenjong te hypnotiseren met haar verleidelijke blik en stem, en koning Louie, probeert Mowgli het geheim te laten prijsgeven. Het geheim van de ongrijpbare en dodelijke rode bloem: vuur.

Jon Favreau de maker van de spectaculaire Iron Man is de director van deze film. En dat merk je! De film heeft spectaculaire scenes waar honderden dierlijke animaties door het scherm heen vliegen. Maar tegelijk geeft hij ook het familie karakter van dit verhaal prachtig weer. Vooral met de beer Balou (de stem van Bill Murray) wordt de film echt grappig!

Deze film is meer dan alleen spectaculair en grappig, je ziet ook af en toe een serieuze en diepere laag in dit verhaal. Deze film is dus leuk voor iedereen! Misschien wat spannend voor de echt kleinere kinderen. Zeker geen tegenvaller!

The Jungle Book
Mowgli

Titel: The Jungle Book