Recensie: Midnight Special

Vandaag ging de film Midnight Special in première. De film werd al geroemd in de kranten als super film. En de regisseur Jeff Nichols werd ook al genoemd als nieuwe Steven Spielberg. Dan krijg je dus een film die je moet zien. Maar was de film ook zo goed als beloofd? Dat lees je in mijn recensie hieronder.

MIDNIGHT SPECIAL

Roy en zijn achtjarige zoon zijn op de vlucht met de auto. De jongen heeft buitengewone krachten en moet een beschermende donkere bril dragen. Zowel religieuze extremisten als de regering zijn geïnteresseerd in deze krachten en zijn samen met de lokale politie op zoek naar hen. De liefhebbende vader doet er alles aan om zijn zoon te beschermen wiens gaven het lot van de gehele wereld kan veranderen.

Midnight Special

Jeff Nichols brengt met zijn Sci-Fi thriller Midnight Special een van de betere films van 2016 in de bioscoop. Vanaf het moment dat de film start wordt je langzaam meegetrokken in het verhaal. Het mooie aan het verhaal is dat het begint met een mogelijk kinder-ontvoering en een Amber-Alert. Dit gaat langzaam door naar een inval in een sekte door de FBI naar een nog beter einde van de film.

MIDNIGHT SPECIAL

Midnight Special is waarschijnlijk zo goed omdat het zo weinig meegeeft. De enige manier om te weten wat er nou eigenlijk gebeurd is het verhaal volgen. Het is in elk geval wel duidelijk dat de vader (Roy Tomlin, gespeeld door Michael Shannon) van het kindje (Alton gespeeld door Jaeden Lieberher) er alles voor over heeft om zijn zoon te beschermen.

Roy zet alles op het spel en is vastberaden om Alton te helpen zijn uiteindelijke doel te bereiken, wat dat dan ook is en ongeacht de kosten. En dit verhaal neemt het publiek mee op een uiterst riskante reis van Texas naar de kust van Florida en waarin persoonlijke banden van liefde, vertrouwen, maar ook het lot worden uitgediept.

MIDNIGHT SPECIAL

Midnight Special is zeker een goede Sci-Fi avonturen film, ik durft dan ook wel te zeggen dat deze film bij een van de beste Sci-Fi films hoort die ik gezien heb. Het verhaal neemt je mee, maar blijft ook dermate geheimzinnig dat je het niet anders kan dan te blijven kijken. Dit is echt een film die je meerdere malen wilt zien. Dit is het type film dat je in je kast wilt hebben om later nog een keer te kijken, en nog een keer te kijken…

Titel: Midnight Special
Regie: Jeff Nichols
Cast: Kirsten Dunst, Adam Driver, Michael Shannon, Joel Edgerton