Recensie: Narcos seizoen 2

We hebben het al eerder gezegd, Netflix heeft goud in handen met hun serie: Narcos. Deze maand is seizoen twee verschenen op dvd en blu-ray. Wat wij van dit seizoen vinden lees je hieronder.

Narcos

Dit tweede seizoen van de geruchtmakende serie Narcos begint waar seizoen 1 ophield: Pablo Escobar staat net buiten La Catedral op het punt gearresteerd te worden. In de anderhalf jaar die volgt, zien we sommige van Escobar’s meest gewelddadige handelingen. Niet alleen moet hij continue op de vlucht blijven voor de overheid, ook in Escobar’s eigen kartel duiken steeds meer ambitieuze rivalen op. En terwijl Escobar steeds meer in gevaar komt en niemand meer lijkt te kunnen vertrouwen, bereiken de spanningen in Colombia ook een hoogtepunt. Escobar kan alleen overleven als hij de kalmte kan bewaren. Maar dat is geen gemakkelijke opgave…

Pyschopatisch

Seizoen 2 van Narcos begint met een aantal grote veranderingen. Zo is Pablo Escobar in het eerste seizoen de rust zelve, en eigenlijk de held van de stad. Zo was er te zien dat hij zijn vermogen uitdeelt op straat aan de armere mensen. Maar in seizoen 2 ligt de focus vooral op het kat en muis spel tussen Pablo en de politie. Hierbij begint zijn gedrag volledig te veranderen in een psychopaat. Het zorgt ervoor dat het hele seizoen aanvoelt als een tijdbom.

Limón

Nieuw op het decor is Limón die de chauffeur wordt van Pablo. De beste jongen is nooit in aanraking geweest in politie, maar kent La Quica  en wil snel geld verdienen. Eén plus één is twee. Alleen had hij zich niet gerealiseerd dat hij het leven van een goede vriendin daarmee op het spel heeft gezet. En dit is een spannend gegeven, omdat La Quica een tiran is en nooit twijfelt om getuigen te vermoorden. Het mooie van zijn specifieke rol is dat hij op elk moment Pablo zou kunnen verraden, maar doet ie dat ook?

Mijn conclusie is dat seizoen 2 van Narcos eigenlijk net zo goed is als de eerste, of misschien zelfs beter. Het is wel echt een serie die je in een keer moet uitkijken. Hierdoor blijf je steeds op het puntje van je stoel zitten. Narcos heeft een oog voor detail, en aangezien je weet dat het echt gebeurt is blijft het spannend. Het nadeel is natuurlijk dat je al weet hoe het eindigt. Het is in elk geval een pareltje voor in je kast. De serie koop je hier.