Recensie: Please Like Me – seizoen 1

Het was tijd voor een nieuwe serie op Netflix. Op basis van mijn lijstje werd de serie Please Like Me aangeraden. Dat klonk leuk dus vorige week keek ik het eerste seizoen. Dit seizoen bestaat uit zes afleveringen van ongeveer een half uur. Prima dus om even tussendoor te kijken.

Please Like Me begint met een hele dramatische aflevering. Josh wordt gedumpt door zijn vriendin Claire. Diezelfde dag ontmoet hij de knappe Geoffrey en beseft hij dat hij homo is. Geoffrey en Josh brengen de nacht samen door en de volgende ochtend heeft Josh een heleboel gemiste oproepen van zijn vader. Zijn moeder ligt in het ziekenhuis. Ze mag van haar psychiater niet meer alleen zijn en omdat ze niemand anders heeft, moet Josh weer thuis gaan wonen.

Please Like Me

Het plot klinkt niet grappig, maar dat is de serie zeker wel. Naast een flinke portie drama, zit er een heleboel humor in. Mijn favoriete personage van het eerste seizoen was Auntie Peg. Wat een gek mens is dat zeg! Een vreemde dame, maar zo lief, loyaal en grappig. In haar auto luisteren ze af en toe naar Steps en sindsdien krijg ik ‘5, 6, 7, 8‘ niet meer uit mijn hoofd. Steps is best een beetje fout, maar ik word er ook vrolijk van. Het past in die zin prima bij de serie.

Wat moet ik er verder over zeggen zonder al te veel spoilers weg te geven? Claire en Tom zijn lieve vrienden voor Josh. De ‘relatie’ tussen Josh en Geoffrey is absoluut niet te volgen. En Niamh is een geval apart. Zo’n vriendin die eigenlijk niemand erbij wil hebben, maar niemand durft dat tegen haar te zeggen. Behalve de moeder van Josh, want die neemt geen blad voor haar mond.

Momenteel kan ik me niet echt concentreren en een hele film kijken lijkt teveel. Een drama-comedy serie met korte afleveringen is dan erg fijn. Heb jij ook zin in een serie die lekker makkelijk weg kijkt? Dan is Please Like Me zeker een aanrader. En als je door het eerste seizoen heen bent, kun je je verheugen op nog drie seizoenen. Die ga ik dan ook zeker kijken.

Serie informatie

Titel: Please Like Me – seizoen 1
Regie: Matthew Saville, Josh Thomas