Recensie: Sausage Party

Sausage Party een animatie film met als leeftijd 16+. Dat is opzich al een leuk begin en ik was dan ook zeer benieuwd naar deze film, ik kon niet wachten tot dat hij in de bioscoop te zien was. En toen kregen we een uitnodiging voor de preview van De Filmfabriek (Bezoek Noah ook even of Facebook) en kon ik hem gisteren dus al zien! Wat wij er van vonden? Dat lees je in onze recensie hieronder. Wil je een keer mee naar een preview? Laat het weten in de reacties.

Sausage Party

Voedsel in de supermarkt droomt ervan om gekocht te worden. Eenmaal in het keukenkastje en op het aanrecht blijkt dat ze een vreselijk lot te wachten staat: ze worden klaargemaakt om vervolgens opgegeten te worden.

Sausage Party

De film Sausage Party verteld een mooi, soms een beetje puberaal verhaal over helden en dromen in de ogen van supermarkt producten. Want ja, natuurlijk zijn het supermarkt producten en kunnen we het niet serieus nemen, tegelijkertijd neemt de film wel serieuze gebeurtenissen op de hak. Ik vind het mooi van de film dat ze niet besloten hebben om een ding op de hak te nemen, want dit zou rasistisch zijn. Nee, alles wordt op de hak genomen, Duitsers, Joden, Mexicanen, Goden, Drugs je kan het niet bedenken en het komt langs.

Barry (Michael Cera) in Columbia Pictures' SAUSAGE PARTY.

Halverwege de film begon ik te twijfelen of ze dit ooit tot een goed einde konden brengen. Als je de supermarktproducten een overwinning op de Goden zou geven dan heb je toch een probleem. Want hoe ga je dat nou verkopen? Maar naar een massale orgie waarbij alle seksualiteiten en nationaliteiten op de hak genomen worden word er eindelijk gewerkt en het einde. En het einde maakt de film weer helemaal top.

Sausage Party

Deze animatie film voor volwassenen is een goede film voor als je houdt van bijvoorbeeld American Pie, en andere iets wat puberale films. Het verteld een leuk verhaal maar genoeg schunnige tinten erin om zo nu en dan goed in een deuk te liggen. De film is 16+ en dat is maar goed ook, ik zou mijn kinderen hier echt niet graag heen sturen. Maar het is wel een echte aanrader als je van dit type film houdt. Maar ook als je gewoon een avondje in een deuk wil liggen, het is de 10 euro voor de bioscoop meer dan waard. Heb jij Sausage Party ook gezien? Wat vond jij ervan? Laat het achter in de reacties!

Titel: Sausage Party
Regie: Greg Tiernan , Conrad Vernon
Cast: Seth Rogen, Kristen Wiig, Jonah Hill