Recensie: The Magnificent Seven (2016)

Kijk tijdens de winterdagen naar de vernieuwende western: The Magnificent Seven. Zeven vogelvrij verklaarde mannen uit het wilde westen doen er alles aan om een klein dorpje tegen een gewetenloze magnaat te beschermen.

Het kleine stadje Rose Creek wordt geterroriseerd en gecontroleerd door de gewetenloze magnaat: Bartholomew Bogue (gespeeld door Peter Sarsgaard). Onderdrukt en bang voor zijn gewelddadige uitspattingen verkopen de inwoners van Rose Creek hem hun zuurverdiende land voor een verwaarloosbaar bedrag. De wanhopige inwoners van het stadje zijn ten einde raad, tot de vrouw van een van de vermoorde inwoners besluit om vogelvrijverklaarde huurlingen, gokkers en premiejagers in te huren om Rose Creek te beschermen tegen de mannen van Bogue.

The Magnificent Seven

The magnificent Seven, een film uit 2016 van de regisseur Antoine Fuqua. De film is een remake van de gelijknamige film: The Magnificent Seven uit 1960. Hoewel The magnificent Seven begint als een klassieke western film wist Antoine Fuqua mij toch positief te verrassen door middel van leuke plot twists in combinatie met goede special effects en grappige dialogen. The magnificent seven is een western die alle elementen bevat die een klassieker moet hebben maar de film blijft toch leuk en verfrissend. Wat deze film voor mij echt goed maakt zijn de acteurs die erin meespelen. Denzel Washington (The Book of Eli, The Inside Man & American Gangster) zet zoals gewoonlijk weer een ijzersterke performance neer maar ook de andere 6 helden waaronder: Chriss Pratt (bekend van Jurassic World) en Vincent D’Onofrio (Full Metal Jacket) zetten een fantastisch staaltje acteerwerk neer.

Als je van westerns houdt, ben je bij The Magnificent Seven aan het goede adres. De film duurt iets meer dan 2 uur, maar mocht van mij nog wel wat langer duren! Kortom: een leuke film om een lekker avondje mee op de bank te hangen.

Ben je benieuwd geworden naar deze western? Deze film is onder andere verkrijgbaar via bol.com.

Titel: The Magnificent Seven
Regie: Antoine Fuqua