Recensie: The Trust

The Trust is een actie thriller met daarin Nicolas Cage en Elijah Wood. Dit zijn natuurlijk niet de minste namen, en zou eigenlijk iets goeds moeten betekenen. De film is vanaf vandaag (12 mei 2016) op DVD te koop. Wil jij weten of je de film moet zien? Hieronder vind je onze recensie.

the-trust-2

Jim Stone en David Waters (Nicolas Cage en Elijah Wood) zijn twee agenten met suffe kantoorbaantjes die af en toe een centje bijverdienen met licht illegale randactiviteiten. Maar wanneer Stone lucht krijgt van het bestaan van een mysterieuze geldkluis, lijken hun financiële zorgen voorgoed voorbij. Snel even de locatie bepalen met wat uitgelezen speurwerk, de safe openbreken en lekker de buit verdelen, right? Wrong. Wat hun garantie op een luilekkerleventje moest worden, ontpopt zich al snel tot een enkeltje richting hel…

The Trust

The Trust is een lastige voor een recensie. Volgens de makers is het een actie thriller. Maar er zit een twist aan waardoor het eigenlijk een donkere actie comedy is. Het genre thriller past niet bij de film. De karakters in The Trust zijn sterk opgebouwd en werken goed samen, maar het script zelf is vrij vlak. Beide acteurs zetten een zeer goede prestatie neer, maar dit helpt de film eigenlijk niet.

Als je rustig gaat zitten en wilt ontspannen dan is The Trust een goede donkere comedy. Nicolas Cage hangt in sommige momenten goed de idioot uit en dit houdt de film intressant en leuk om te kijken. Het nadeel van de film vind ik alleen dat de film je nergens brengt. Uiteindelijk kom je uit de film en je vraagt je af waarom je naar de hele film hebt gekeken. Maar dit betekent ook weer niet dat het een slechte film is. Zoals ik al zei, het is een lastige film voor een recensie.

Titel: The Trust
Regie: Alex Brewer, Benjamin Brewer
Cast: Nicolas Cage, Elijah Wood