Recensie: War Dogs

Gisteren heb ik eindelijk de film War Dogs in Pathé Rembrand gezien. War Dogs stond hoog op het lijstje van films die deze week uitkwamen die ik moest zien, alleen besloot ik donderdag eerst naar The Shallows te gaan. Nu was het dus eindelijk tijd voor War Dogs! Wat ik er van vond? Dat lees je hieronder.

War Dogs

Gebaseerd op waargebeurde feiten, volgt War Dogs twee bevriende twintigers, (Hill en Teller) die in Miami wonen tijdens de eerste oorlog in Irak. Ze proberen winst te maken met een nog vrij onbekend initiatief van de overheid; kleine ondernemingen kunnen bieden op contracten van het Amerikaanse leger. Ze beginnen klein, maar al snel lopen de bedragen op en nemen zij het er goed van. Het duo krijgt het wel heel heet onder de voeten, wanneer ze op het punt staan een 300 miljoen dollar deal te sluiten om het Afghaanse leger te bewapenen. Een deal die ze in contact brengt met een paar zeer verdachte partijen, niet de meest onbelangrijke hiervan is de Amerikaanse overheid.

ARMS AND THE DUDES

War Dogs

Als je naar de poster van de film kijkt dan krijg je het gevoel dat we hier met een Scarface remake te maken hebben. Dit is gelukkig niet het geval, War Dogs gaat over twee jongeren die snel heel veel geld verdienen. Hiermee is de film ook gelijk anders dan andere, je gaat in deze film zeker niet meeleven met de personages. De personages zijn eikels, en zo worden ze ook neergezet.

Het mooie aan de film is dat het duidelijk in hoofdstukken is gedeeld. Elk hoofdstuk met een titel schermpje, dat eigenlijk ook het plot doorgeeft van dat betreffende hoofdstuk. Dit geeft een verfrissend gevoel door de film heen, en het zorgt er ook voor dat het van hak op tak gaan eigenlijk niet zo erg is. Wat ook verfrissend is in de film: Er vallen doden, er wordt niet omheen gedraaid zoals in veel andere films. Iedere verkoop die ze doen is gedaan om iemand te doden. Normaal draaien ze in Hollywood daar een beetje omheen. War Dogs

War Dogs een boeiende film die je aandacht vasthoudt. Het avontuur dat de beste vrienden meemaken om geld te verdienen terwijl ze vaak ook stoned zijn is zeer vermakelijk. In het begin lijkt het of de film de kant op gaat van Lord of War, maar dat blijft uiteindelijk achterwege.

Titel: War Dogs
Regie: Todd Phillips
Cast: Johan Mill, Miles Teller, Ana de Armas