Recensie: Whiskey Tango Foxtrot

In het kader van Margot Robbie films kwam ineens Whiskey Tango Foxtrot voorbij. Deze oorlogsdrama / comedy vertelt het verhaal van een aantal oorlogsjournalisten en de band die ze samen opbouwen. De film is vanaf volgende week te koop. Wil jij weten wat wij van de film vonden? Dat lees je in onze recensie.

Whiskey Tango Foxtrot

Tina Fey speelt de hoofdrol in deze vermakelijke komedie over het vinden van jezelf op de meest onwaarschijnlijke plek. Journaliste Kim Baker (Tina Fey) zit in een sleur en besluit het roer om te gooien door haar kantoorbaan in New York achter zich te laten en een gevaarlijke opdracht in Afghanistan aan te nemen. Ver van huis en compleet buiten haar comfortzone raakt Kim bevriend met de avontuurlijke journaliste Tanya Vanderpoel (Margot Robbie), een strenge kolonel (Billy Bob Thornton) en een charmante fotograaf (Martin Freeman), die haar door deze knotsgekke wereld helpen navigeren. Te midden van de chaos ontdekt Kim haar ware kracht terwijl ze alles riskeert om het volgende grote verhaal te vinden.

Whiskey Tango Foxtrot

De film laat duidelijk de moeilijkheden zien van de westerse mensen in de moslim cultuur, maar dan met een duidelijke knipoog waardoor het leuk blijft om te kijken. Op sommige momenten kan de film een beetje racistisch overkomen, maar dit lijkt me eigenlijk niet echt de bedoeling te zijn geweest van de makers. al met al is het een leuke film om te kijken. Maar het is zeker geen must-see.

Whiskey Tango Foxtrot

Titel: Whiskey Tango Foxtrot
Regie: Glenn Ficarra, John Requa