Recensie: Wonder Woman

Maanden geleden begon de promotie machine van DC Comics te lopen voor Wonder Woman. Het is dat ook niet zo heel gek dat veel mensen naar deze film uitkeken. Zou DC het succes van Suicide Squad kunnen herhalen met Wonder Woman? Lees hieronder onze recensie.

Wonder Woman

Vóórdat ze Wonder Woman was, was ze Diana (Gal Gadot) prinses van de Amazones, een getrainde, onoverwinnelijke krijger. Een Amerikaanse piloot crasht op het strand van het paradijselijk eiland waar ze is opgegroeid. Hij komt met een verontrustende boodschap over een enorm conflict dat in de buitenwereld gaande is. In haar overtuiging dat ze deze dreiging kan stoppen, besluit ze haar eiland te verlaten. Vechtend in een allesvernietigende oorlog, zal Diana haar volledige krachten en haar ware lot ontdekken.

Wonder Woman

Wonder Woman

Laten we beginnen met het feit dat het zonde is dat Wonder Woman de hekkensluiter is van de DC ‘Trinity’. De film zoals neergezet zou ideaal zijn geweest om het DC Extended Universe te starten, wat eigenlijk nooit echt gelukt is met Man of Steel en Batman. De regisseuse Patty Jenkins had geen makkelijke taak met deze film, ze moest in een film van iets meer dan 2 uur een Wereldoorlog laten zien, een godenwereld opbouwen en ook nog eens een feministische superheld opzetten. Maar het is Patty Jenkins gelukt en er staat een dijk van een film.

Wonder Woman

De grootste magie van Wonder Woman zit hem in de menselijke personages, natuurlijk we hebben het even over een Goden wereld op een onzichtbaar eiland. Maar daarna als de personages de normale wereld in gaan dan worden het gewoon ineens net mensen. Een groot verschil met andere DC films is dat er hier daadwerkelijk tijd word besteed aan het opbouwen van het karakter Wonder Woman. Een ander groot verschil met de andere films is dat Wonder Woman actie gebruikt wat niet altijd geweld is. Hiermee was het voor mij een leuke film om te zien.

Wonder Woman

Titel: Wonder Woman
Regie: Patty Jenkins