Recensie: X-Files seizoen 10

De X-Files, iedereen kent de serie eigenlijk wel. De oorspronkelijke serie liep van 1992 tot 2002, maar is nu na 12 jaar terug. Vanaf vanavond is er elke donderdag een nieuwe aflevering van X-Files seizoen 10 op Fox te zien. Nu moet ik eerlijk zeggen, ik ben eigenlijk wel een beetje fan. Ik heb de volledige serie een aantal keer gezien, en toen ik hoorde dat de X-files terug kwamen kon ik ook niet wachten op de eerste afleveringen.

De X-Files seizoen 10 begint keihard met het oorspronkelijke intro, gewoon het oorspronkelijke intro helemaal niks aan veranderd. En de eerste aflevering is ook zo gemaakt dat er helemaal geen voorkennis nodig is van de overige 9 seizoenen. Je kan makkelijk hier beginnen met kijken, zonder dat je steeds moet nadenken van wat bedoelen ze nou eigenlijk. Voor de rest is het eigenlijk gewoon zoals de X-Files waren, en met de eerste twee afleveringen kunnen we ook weer snel vergeten hoe die laatste film was…

Hou je van Sci-Fi? Dan moet je echt vanavond gewoon even een aflevering kijken. The X-Files seizoen 10 is het waard.

Na de tekst hierboven heb ik ook een klein puntje van kritiek, na de eerste twee afleveringen van seizoen 10 heb ik een paar antwoorden gehad van dingen die in de voorgaande seizoenen zijn blijven liggen, maar vooral nog meer vragen… Ik kan dus niet wachten op de volgende aflevering in The X-Files seizoen 10.

1 thought on “Recensie: X-Files seizoen 10