Recensie: Kiki, El Amor Ce Hace

Deze Spaanse zomerse komedie gaat over diverse stellen die hun relatie nieuw leven willen inblazen. En dan met name hun seksuele relatie. Wat hebben al deze mensen met elkaar gemeen? Hieronder onze recensie van deze film….

Kiki, el amor se hace

KIKI, EL AMOR CE HACE

Deze komedie speelt zich af in het zonnige Spanje. Een luchtige film waarin diverse personages de revue passeren. Allemaal willen ze geluk in de liefde, en de liefde is niet zo standaard als je wel denkt. Paco en Ana zijn getrouwd, maar willen het vuur terug in hun relatie. Als daar een bezoekje aan een therapeut voor nodig is, dan moet dat maar. Jose Luis, de arts in plastische chirurgie probeert uit alle macht zijn affectie te tonen aan zijn vrouw Paloma. Het lijkt er echter op dat sinds Paloma in een rolstoel zit na een ongeval, zij niets meer van hem wil weten. Ook het stel Candelaria en Antonio maakt zich druk om hun relatie. Wonend op een woonwagenkamp en als eigenaar van een ‘stand’ die ingezet wordt op kermis en buurtfeesten, vraagt Antonio zich af wat Candelaria toch allemaal uitspookt. Ze gedraagt zich namelijk…. vreemd. Ook de jonge Natalia is verliefd.  Op Alex en zij wil dolgraag trouwen, maar of er een huwelijk in het verschiet ligt, dat is nog maar de vraag. Tot slot Sandra, een jonge alleenstaande vrouw die dolgraag geluk in de liefde wil vinden. Vooralsnog heeft ze alleen gezelschap van haar huisdier, de leguaan.

Kiki, el amor se hace

De intro van Kiki, el amor se hace begint met beelden van het stel Natalia en Alex, romantische sensuele beelden. Even denk ik, welke kant gaat deze film op? Het is inderdaad een zonnige, luchtige zomerse Spaanse komedie.  Het verhaal heeft een relaxte sfeer, vooral de Spaanse zomerse omgeving en de taal dragen daar aan bij. Behalve het stel Natalia en Alex is dit het verhaal van diverse personages die allemaal zo hun eigen seksuele voorkeur hebben. Zij  beminnen, vrezen en onderzoeken hun seksuele lusten en parafilieën. Zij hebben met elkaar gemeen dat zij het ware geluk proberen te vinden.

Er valt veel te zeggen over wat al dan niet gek is op seksueel gebied of waar je niet van houdt. Het belangrijkste is dat ieder het uit vrije wil doet en dat er niets gebeurt tegen iemands zin in. De zoektocht naar de verschillende kanten van hun seksualiteit levert bij de personages soms hilarische situaties op. Ja, zelfs een huwelijksaanzoek van een man die helemaal in de kreukels ligt door de seksuele voorkeur van zijn vriendin. Ook de scenes van de andere personages levert de nodige lachwekkende beelden op.

Een leuke zomerse film, die de boodschap meegeeft ‘Op ieder potje past een dekseltje’.  Kleurrijk met oprechte personages die uiteindelijk tezamen komen op een gezellig Spaans buurtfeest.

Titel: Kiki, El Amor Ce Hace
Alternatieve titel: