Recensie: Absolutely Fabulous

Absolutely Fabulous, beter bekend als AbFab, was van 1992 tot 1995 een populaire televisie serie op BBC. Eerder werden er al drie speciale afleveringen gemaakt tussen 2001 en 2004 waardoor de serie weer even terug was. Dit jaar werd Absolutely Fabulous the movie uitgebracht in de bioscoop. Is de film de moeite waard om te gaan bekijken?

absolutely_fabulous_the_movie_56174273_st_8_s-low

Absolutely Fabulous: The Movie is het eerste bioscoopavontuur voor de langlopende en geliefde komedie. Edina (Jennifer Saunders) en Patsy (Joanna Lumley) beschikken, toepasselijk voor hun debuut op het grote doek, nog steeds over de nodige glitter en glamour. Ze leven het luxe leven dat ze gewend zijn: winkelen, drinken en stappen in de meest trendy hot-spots van Londen. Maar als ze de schuld krijgen van een groot incident tijdens een überhip fashionfeestje worden ze het middelpunt van een mediaschandaal en worden ze meedogenloos achtervolgd door de paparazzi. Zonder een rooie cent vluchten ze naar de speeltuin voor de superrijken, de Franse Rivièra, en bedenken ze een plan om permanent te ‘ontsnappen’ en wederom het goede leven, te leven!

Absolutely Fabulous

Toen ik de trailer van deze film zag, lag ik al in een deuk. Ik moest en zou hem zien. De televisie serie heb ik zelf nooit gekeken, maar dit is voor de film eigenlijk geen probleem. Je valt midden in het verhaal, maar het is goed te volgen. Deze twee PR dames zijn eigenlijk niet meer ‘hip’. Hun carrière is op zijn retour, maar de dames leven nog altijd het mooie leven, met champagne, lekker eten en bij voorkeur op kosten van iemand anders. Helaas loopt het leven niet zoals ze dat graag zouden willen. Als de geldkraan dicht gedraaid wordt en er ook nog eens een ongeluk gebeurt, is het voor deze dames tijd voor plan B. Uiteraard zijn ze niet voor één gat te vangen en verzinnen ze een manier om naar Frankrijk te vluchten, in de hoop dat ze daar voldoende geld vinden om het goede leven te leven.

Een leuke extra vond ik de rol van stewardess die gespeeld werd door Rebel Wilson. Wat een topwijf vind ik dat. Ze was maar even in beeld, maar heeft me zeker laten lachen. Dit gold ook voor Chris Colfer en zijn fantastische rol als de (haar)stylist van Edina. Die rol was hem gewoon op het lijf geschreven.

absolutely_fabulous_the_movie_56174273_st_1_s-low

De film is flink over the top en je vliegt in een rap tempo door het verhaal heen. Ook zit de film vol met humor. Ik zeg er eerlijk bij dat het wel humor is waar je van moet houden. Absolutely Fabulous is een heerlijke film om gewoon lekker naar te kijken, zonder dat je al te veel na moet denken. De personages zijn grappig, het plot is niet erg spannend, maar de film was zeker wel vermakelijk.

AF_01749.NEF

Titel: Absolutely Fabulous
Regie: Mandie Fletcher