Recensie: Angry Birds Toons, Seizoen 2 + Winactie (GESLOTEN)

Voordat het verzoek er lag Angry Birds Toons te bekijken en reviewen, wist ik niet veel van deze ‘vreemde vogels’ af, anders dan hun boze en daardoor juist grappige looks en bewegingen. Vol verwachting ging ik ervoor zitten en verbaasde me. Korte afleveringen van ruim 2 minuten passeerden het beeld en in een half uur kreeg ik heel wat ‘kennis’ van de Angry Birds tot me. Nu na een reeks van totaal verschillende mini afleveringen deel ik hier graag mijn bevindingen.

Beschrijving Angry Birds Toons, Seizoen 2

Door de vele korte afleveringen van slechts ruim 2 minuten is er niet één specifiek serieplot aanwezig, maar vele mini plots. Het is kijken en genieten van de meest absurde soorten humor die enkel ‘Angry Birds’ kunnen ervaren! De ene aflevering boeide mij persoonlijk meer dan de andere. Iets wat me logisch lijkt met zo’n diversiteit aan soorten humor, die de revue passeren in zeer kort tijdsbestek.

birds2

Zo was de tweede aflevering voor mij een regelrechte hit! Heb echt zitten lachen om ‘Bird’ macho die een dame van steen wilde versieren in de overtreffende trap. Ook aflevering 4 kon mijn lachspieren bereiken met een sprookjesachtig plot over ‘Bird’ koning zonder baard met een baard wens.

birds2-2

Met in totaal 13 mini afleveringen aan ‘Angry Birds’ humor achter de rug, ben ik nu niet direct een groot fan geworden. Toch begrijp ik waarom velen die aparte vogels erg leuk en komisch vinden. De korte fragmenten maken het wel makkelijk te behappen en leuk ‘voer’ voor tussendoor als ontspanning. Het is makkelijk te volgen en de vogels doen hun ‘ding’ en je vindt het leuk of niet, elke aflevering kan totaal anders op je overkomen.

Het is geschikt voor alle leeftijden, al vraag ik me af of echt jonge kijkers de plots snappen. Mijn dochter (5) is nog niet in het virus van deze rare vogels meegegaan en dat hou ik als ouder bewust even zo. Persoonlijk zou ik het niet aanraden, maar niets zo persoonlijk als smaak voor humor. Vandaar een wat lage score als oordeel, die bij een fan totaal anders zal uitvallen. Oordeel zelf en bekijk de trailer hierboven en besluit of je de serie aan je collectie wilt toevoegen!

Winactie

Wil jij kans maken op deze DVD-box? Geef in de reacties aan waarom je hem wilt hebben. Aan het eind van de maand kiezen we een winnaar.

DVD informatie

Titel: Angry Birds Toons 2
Cast: de Angry Birds’
34 minuten
2016
Oordeel: ★★✫✫

Barbara is in het dagelijks leven mama en eigenaar van Onlybyme, waar zij blogt over boeken, lifestyle en ouderschap. In haar vrije tijd kijkt ze graag series en goede films .Samen met dochterlief (5) zijn de kinderfilms uiteraard favoriet, evenals kinderseries en tekenfilms. Haar favoriete genres zijn: Comedy, Thriller, Actie en Drama

4 thoughts on “Recensie: Angry Birds Toons, Seizoen 2 + Winactie (GESLOTEN)

1. Onze oudste zoon is echt helemaal fan van angry birds en stiekem vinden mijn man en ik het ook erg leuk, dus ik doe graag mee aan deze winactie.