Recensie: Assassin’s Creed

Vanaf donderdag is Assassin’s Creed in de bioscoop te bewonderen. Ik keek hem gisteren avond in de Pathé voorpremière. Wat ik van de film vond lees je hieronder.

Dankzij een revolutionaire technologie die het beleven van genetische herinneringen mogelijk maakt, kan Callum Lynch in de huid kruipen van zijn voorvader Aguilar tijdens de 15e eeuw in Spanje. Callum ontdekt dat hij een afstammeling is van een mysterieus en geheim genootschap, de zogenaamde Assassijnen. Hij vergaart een grote hoeveelheid kennis en doet ongelofelijke vaardigheden op die hij kan gebruiken om het op te nemen tegen de onderdrukkende en krachtige Tempeliers in de tegenwoordige tijd.

Assassin’s Creed

In Assassin’s Creed volgen we een periode uit het leven van de ter dood veroordeelde moordenaar Callum Lunch. We zien hem naar zijn executie gebracht worden, maar dit overleeft hij want hij word wakker in een gebouw van Abstergo Industries. Dit bedrijf probeert door het gebruiken van baanbrekende technologie herinneringen van een ander persoon op te halen. Dit kan omdat Callum een bloedverband is van een volleerde sluipmoordenaar die onderdeel uitmaakt van een mysterieus genootschap, de Assassijnen. Hoe dit afloopt zie je in de film.

Ik vond de film op sommige momenten zeer moeilijk te volgen, dit kan er mee te maken hebben dat ik de spelen nooit gespeeld hebt, maar meer dan eens had ik echt het idee waar kijk ik naar. Aan de cast lag het niet, het verhaal is prachtig en grafisch ziet het er zeer goed uit. Maar wat daadwerkelijk miste was regelmatig de uitleg wat er nou daadwerkelijk gebeurde in de film. Zeer regelmatig heb je het zelfde idee als de hoofdpersonage: What the fuck is going on?

Titel: Assassin’s Creed
Regie: Justin Kurzel
Cast: Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons
:108 minuten
: 2017
Oordeel: ★★★☆☆

1 thought on “Recensie: Assassin’s Creed

1. Dit is een gave introductie voor een film reeks gebaseerd op de assassin’s games reeks Aangezien ik een aantal games daarvan gespeeld heb en aan het open midden en einde van het verhaal in de film komen er een aantal films van waarin het verhaal duidelijker gaat worden dit is meer een introducie film naar mijn idee nu is hij pas èèn voorouder geweest maar hij heeft er meerdere dus. critici wacht op de vervolg delen