Recensie: Bad Moms

Iedere moeder kent het wel, continu geven en weinig ontvangen. Dat is wat de vrouwen in deze film ook gaan ontdekken. Hoe ze dat doen? Dat lees je in mijn recensie van Bad Moms.

Amy Mitchell (Mila Kunis) is helemaal klaar met haar leventje als oververmoeide, werkende moeder. Ze moet haar kids vrijwel eigenhandig opvoeden, naar sport brengen, ze moet naar ouderavonden én ze moet presteren op haar werk. Tot ze besluit dat dit niet langer vol te houden is en ze samen met twee andere zwaar gestreste moeders (Kristen Bell en Kathryn Hahn) kiest even ‘bad moms’ te zijn. Maar dat pikken de keurige moeders van de school (Christina Applegate, Annie Mumolo en Jada Pinkett Smith) absoluut niet…

Extreem

Het concept van deze film is helemaal prima. Moeders die hun kinderen zat zijn en helemaal losgaan. Een soort extreme moederversie van American Beauty. Want extreem dat is het zeker. Als een kind zijn moeder zo ziet als dat deze vrouwen zijn ben je voor het leven getraumatiseerd. Het gevloek, gezuip, seks en de clitoris-grappen vliegen je om de oren. Zelfs de kinderen vloeken er heel wat van af. Het perfecte anti-voorbeeld van een moeder wordt geschetst zonder zich maar een seconde in toom te houden.

Competitie

Het kat-en-muis spel tussen Mila Kunis en Christina Applegate is verrukkelijk om naar te kijken. Applegate speelt een extreme bitch waarvan je haar het liefst van een hoog flatgebouw zou willen gooien. Dat betekent dus dat ze het goed acteert en het is heerlijk om te zien als ze te kakken wordt gezet.

Humor

De humor is typische moderne, grove humor. Er zitten zeker grappige stukjes in maar als er wordt uitgelegd hoe je een onbesneden man precies moet aftrekken blijft het toch moeilijk om te kijken. Als tiener begrijp ik het hele gebeuren van moeders wel, maar dit zijn me toch net een paar details teveel. Toch heb ik af en toe moeten lachen want tussen de vele grappen zitten er heus een paar leuke momenten verstopt.

De film doet precies wat ‘ie moet doen. Mensen die er vanwege de trailer op afkomen zullen zeker niet teleurgesteld worden. Je kunt weer vrolijk de bioscoop uitlopen en als moeder zul je misschien zelfs nog een traantje laten. Een typische ‘Ladies Night’ met goede actrices en knappe mannen. Maar meer dan dat zal het nooit worden.

Titel: Bad Moms
Regie: Jon Lucas, Scott Moore
Cast: Mila Kunis, Christina Applegate, Kathryn Hahn, Kristen Bell