Recensie: Blood Father

Blood Father is de nieuwe Mel Gibson film die vanaf 08 september 2016 in de bioscoop draait. De film trok mijn aandacht omdat Mel Gibson best wel als een oude en versleten man op de poster staat. Wat ik van de film vond? Dat lees je in onze recensie.

Blood Father

Ex-gedetineerde John Link (Mel Gibson) wordt na jaren herenigd met zijn eigenzinnige 16-jarige dochter. Zij wordt achternagezeten door leden van een Mexicaans drugskartel die er op uit zijn haar te vermoorden. Een bloedstollend kat-en-muis spel ontstaat in de woestijn van New Mexico, waarbij John tot het uiterste gaat en zijn leven op het spel zet om zijn dochter te beschermen…

Blood Father

Blood Father

In Blood Father zien we een overval op een huis compleet fout gaan. De dochter van Link word gedwongen om iemand neer te schieten, en schiet mis. Nou ja mis, ze schiet een andere van de bad guys overhoop. Hierna moet ze op de vlucht, en vlucht ze naar haar vader die ze al jaren niet meer gezien heeft. Hierna begint het grootte avontuur om de problemen die gemaakt zijn door het neerschieten van de verkeerde persoon op te lossen.

Blood Father

Mel Gibson zet in Blood Father een goede rol neer als een ex drugs en drank verslaafde. Maar daar heeft hij zelf ook ervaring mee, dus waarschijnlijk makkelijk voor hem om te spelen? Maar de film begint een beetje traag maar pakt je later wel vast, en houdt je vast tot het einde. Sommige discussies die gevoerd worden voelen akward aan. Aan het einde vroeg ik me af hoe het zou zijn afgelopen als het net iets anders had gelopen. Het houdt namelijk ruimte open voor een alternatief einde.

Titel: Blood Father
Regie: Jean-Francois Richet
Cast: Mel Gibson, Erin Moriarty, William H. Macy