Recensie: De Grote Boze Vos

De Grote Boze Vos is de nieuwe film van Benjamin Renner, die eerder de Oscar-genomineerde en het Cinekid prijswinnende Ernest en Célestine maakte. Voor dit nieuwe project vertaalde hij zijn zelf geschreven prentenboek met dezelfde titel naar het grote scherm.

Wie is er bang voor De Grote Boze Vos? Niemand lijkt het wel… Op en rond een boerderij op het platteland spelen zich drie hilarische verhalen af, die de dieren voor grote uitdagingen stelt. Zo verschijnt er een vleugellamme ooievaar op het erf en komen een eend en een konijn een baby afleveren. De listige vos lust wel een eitje, maar moet hij ook de kuikens grootbrengen? En wie bezorgt de dieren met kerst een cadeautje? Schaamteloos grappig en uitgelaten, maar liefdevol geanimeerd met verbluffend vakmanschap en perfecte timing. Zorgeloos schateren!

De Grote Boze Vos

Wij keken deze film met onze kleuter (4) en hij was zeker niet bang voor de Grote Boze Vos, maar hij moest er wel oprecht hard om lachen. Hij vond het leuk, maar het duurde ook net even te lang. Vandaar dat we de film in ons geval in twee delen hebben gekeken. Het eerste verhaal met de baby werd hij helemaal in gezogen en hij zat dan ook ademloos te kijken. Als mama vond ik het verhaal met de vos en de kuikens juist het leukst. Overigens is de kleuter nog niet goed in staat zelf een recensie te schrijven, want toen ik hem vroeg wat hij nou het leukste vond, was zijn antwoord “De Dino’s” en laten er nou net geen dinosaurussen in deze film mee spelen.

Grote Boze Vos is een leuke, grappige kinderfilm voor iedereen die zin heeft om samen met zijn kinderen te lachen. Het klopt allemaal nét niet. Kippen die denken dat ze vossen zijn, varkens die baby’s versturen met de post… Het kan allemaal in de wereld van de Grote Boze Vos. Tel daar het Vlaamse accent van de stemacteurs bij op en je hebt een leuk uitje voor jou en je kinderen.

Titel: De Grote Boze Vos
Regie: Benjamin Renner, Patrick Imbert
Cast: Ruth Beekcmans (Stem), Jan Schepens (Stem), Gène Bervoets (Stem), David Davidse (Stem)