Recensie: De Grote Slijmfilm

De Grote Slijmfilm is een echte jeugdfilm die je meeneemt in de huidige YouTube cultuur. Dit is ook niet gek aangezien de ster van de film YouTuber Bibi is. Is dit genoeg om er een leuke film van te maken voor jong en oud, of is de film vooral leuk voor kinderen?

De Grote Slijmfilm

Indy (Bibi) en haar BFF Olivia (Rómeycia Valentijn) zijn net als alle kinderen over de hele wereld gek op slijm! Op Internationale Slijmdag doen ze mee met een wedstrijd om het meest originele slijm te maken. De enige die een enorme hekel heeft aan slijm is Dominicus Duff (Géza Weisz), de grootste speelgoedbaas van het land. Door slijm verkoopt hij zijn eigen speelgoed niet meer en daarom wil hij al het slijm in de wereld verbieden en in beslag nemen. Lukt het Indy en Olivia om slijm te redden?

Herkenbare Personages

De Grote Slijmfilm is een echte jeugdfilm die je meeneemt in de huidige Youtube cultuur. Dit is ook niet gek aangezien de ster van de film Youtuber Bibi is. Het hele slijm aspect van de de film spreekt de kinderen meer aan dan volwassenen. Voor volwassenen zijn er gelukkig ook genoeg onderwerpen om zich mee bezig te houden. Dus terwijl de kinderen genieten van het slijm en de bad guy van de film, herkennen de ouders andere onderwerpen. Denk aan afwezige ouders en ouders die je pushen in een richting waar je niet heen wilt. De ouders van Indy en haar vriendin Olivia. Indy’s vader is meer met zijn onderzoek bezig en de moeder van Olivia stelt hoge eisen aan haar dochter.

Bij het kijken naar deze film moest ik enorm denken aan de laatste Bassie en Adriaan film. Keet en Koen en de speurtocht naar Bassie en Adriaan waarbij de slechterik ook zo erg over de top is. Dominicus Duff lijkt alsof hij uit een strip verhaal is komen stappen. De ouderen in de film zijn vaak meer bedoelt om het plot vooruit te helpen. De kinderen in de film zijn stoer en heldhaftig. Dat maakt het verhaal leuk voor kinderen.

De Grote Slijmfilm is een film voor jong en oud. Een film met een leuk verhaal die jongeren zal weten te prikkelen door gebruik te maken van jongerencultuur. Ondanks de jeugdthema’s is het voor ouders een uitdaging om uit te vinden welke volwassenethema’s er voor komen in deze film. De film is leuk om te kijken, maar maakt wel gebruik van een standaard jeugdfilm formule.

Titel: De Grote Slijmfilm
Regie: Hans Somers
Cast: Bibi, Géza Weisz, Djamila, Vincent Visser, Rómeycia Valentijn, Sarah Nauta
: 80 minuten
: 2020
Oordeel: ★★

Dennis van Elten is een auteur uit het mooie Utrecht. Geboren met een niet aangeboren hersenletsel heef daar door altijd het gevoel gehad dat hij zich extra moet bewijzen in deze samenleving. Daarom is 26 april 2013 ook een hele bijzondere datum voor hem. Op deze datum is zijn eerste boek Verloren verleden uitgekomen. Dit boek heeft voor hem de deuren open gezet om verder te schrijven en aan de wereld te bewijzen dat mensen met een beperking zeker wel kunnen schrijven. Verloren Verleden verteld het verhaal over het begin van zijn strijd met depressie. Dennis is op dit moment met zijn tweede boek bezig, dit boek hoopt hij in 2015 af te hebben. Deze auteur laat zich niet aan een genre binden. Lezen en schrijven is zijn leven.

Latest posts by Dennis van Elten (see all)