Recensie: De Surprise

Toen wij de DVD keken van Brasserie Valentijn dachten Roxanne en ik beide die film moet ik zien toen er een voorstukje langs kwam van De Surprise. Nou zit dat zo, Roxanne is fan van Jeroen van Koningsbrugge, en ikzelf van Georgina Verbaan… En beide hebben een hoofdrol in deze film dan moet het goed gaan toch? Nou mijn recensie lees je hieronder.

de_surprise_57092661_st_6_s-high

Beschrijving van De Surprise

Multimiljonair Jacob (Jeroen van Koningsbrugge) wordt voor het eerst in zijn leven verliefd op de mooie Anne (Georgina Verbaan). Voor het eerst lijkt het leven hun toe te lachen, alleen hebben ze kort daarvoor een contract getekend met een bedrijf dat hen op een verrassende wijze naar de andere wereld zal helpen. Als zij onder het contract proberen uit te komen, blijkt dat nog niet zo makkelijk..

de_surprise_57092661_st_8_s-high

Met deze film komt Mike van Diem na 18 jaar weer met een speelfilm, en eigenlijk is het een best wel leuke speelse film. De film is zeker niet wat de cover doet denken wat hij is, het is geen saaie romantische komedie. Er zitten verschillende spannende momenten in, en een paar goede plot-twist. Vooral de prestatie van Jeroen van Koningsbrugge is noemenswaardig, een rol spelen met geen emoties lijkt mij zeer moeilijk maar hij zet dit fantastisch neer. De verhaallijn is niet wat je normaal bij een Nederlandse film zou zien, maar dit maakt dit juist een goede film. De film is zeker een aanrader voor een leuk avondje op de bank met je partner, of met je kat als je partner er niet is ;-). De film is te koop bij Bol.com.

Titel: De Surprise
Regie: Mike van Diem
Cast: Georgina Verbaan, Jeroen van Koningsbrugge