Recensie: Edge of Winter

Dit spannende drama (of dramatisch verlopende thriller) is in november 2016 op dvd verschenen bij Sony Pictures. Wij ontvingen een recensie exemplaar van deze film.

Nothing is more dangerous than a father’s love

mv5bytm0ndjhntitm2u1ys00ntcyltg2mtqtmgyymgrlnmrkyjnmxkeyxkfqcgdeqxvynjc1mjiyodm-_v1_

De gescheiden vader Elliott Baker grijpt zijn kans als zijn ex met haar nieuwe partner op vakantie gaat. Hij vangt zijn twee zonen van 12 en 15 jaar op. Inmiddels zijn de jongens gewend aan een luxe leventje en hij besluit op een campingtrip te gaan om mannen van ze te maken. Vanaf dat moment is het een aaneenschakeling van pech en ongelukken, wat erin resulteert dat ze, midden in de winter, stranden in een afgelegen jagershut. Onderweg heeft Elliott zijn liefde voor zijn zonen uitgesproken. Door zijn onverantwoorde gedrag wordt hij echter bang zijn kinderen te verliezen. Dan verspreekt de jongste Kaleb zich en komt hij erachter dat ze op het punt staan te emigreren naar Engeland. Als dan ook nog eens twee jagers bij de hut arriveren, zijn de rapen gaar. De jongens slaan op de vlucht, maar voor wie eigenlijk?

Edge of Winter

Niet alleen de omgeving, het decor is ijzig koud. Vaderlief verandert langzaam in een afstandelijk, onbereikbaar persoon. Waar ik in andere recensies lees dat het verhaal zich te traag afspeelt, vind ik dit juist intrigerend. De film vangt aan als een kabbelend drama met tegen het eind een waar thrillerachtig spektakel, waar ik op het puntje van de stoel ging zitten. De spanning is naar mijn mening goed opgebouwd en niet te voorspelbaar. En ik kan zo goed begrijpen dat hij zijn watjes van zonen wil leren schieten en hen de ervaring van hun leven mee wil geven.

mv5boge0yjaznjqtymjjos00m2m3lwfiotutytdinzg3njyymjy4xkeyxkfqcgdeqxvynjc1mjiyodm-_v1_

Titel: Edge of Winter/ Escapade Fatale
Regie: Rob Connolly
Cast: Tom Holland, Joel Kinnaman (Suicide Squad; Run All Night) & Rachelle Lefevre
Speelduur: 85 minuten
: 2016

De DVD Edge of Winter is onder andere verkrijgbaar via bol.com

Linda

Recensent
Ik ben thuisblijfmoeder van 3 dochtertjes. Eigenaar en blogger Lmcmr bij Thuisleven.com. Ik recenseer kinder- en jeugdboeken voor KiDDoWz en films voor FilmGeek. Ik ben klassenouder en actief op de lokale weggeefhoek.

Latest posts by Linda (see all)