Recensie: Fifty Shades of Grey

Er is een tijd geweest dat iedereen Fifty Shades of Grey las, waar je ook keek iemand had het boek in zijn handen (Boek is hier te koop). Ik lees geen boeken, dus die hype is aan me voorbij gegaan. Toen werd de film aangekondigd, lang heb ik hem ontweken want volgens al die mensen had het boek een hoog porno gehalte… Gisteren was het zo ver, toch die Fifty Shades of Grey film maar gekeken. Wat ik er van vond?

Fifty Shades of Grey

Fifty Shades of Grey

Fifty Shades of Grey is de spraakmakende verfilming van de bestseller Fifty Shades of Grey (Vijftig Tinten Grijs) die is uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen. Sinds de eerste uitgave is de Fifty Shades trilogie in 52 verschillende talen vertaald en zijn er wereldwijd meer dan 90 miljoen boeken verkocht. Het is één van de best verkochte boekenreeksen ooit. ‘Fifty Shades of Grey’ wordt geregisseerd door Sam Taylor-Johnson (‘Nowhere Boy’) en geproduceerd door Michael De Luca, Dana Brunetti en de schrijfster van de boeken, E. L. James.

Fifty Shades of Grey

De film ligt momenteel in de winkels voor ongeveer 10 euro (Hier te koop). En eigenlijk is dat nog een beetje aan de hoge kant. Het verhaal in de film rammelt een beetje. Zo heeft Mr Grey blijkbaar nooit iets te doen, altijd kan hij direct bij zijn telefoon en e-mail. Maar word je echt multimiljonair door niks te doen? Lijkt me niet toch?

De film lijkt een beetje het idee te geven van een romkom. De man wilt zich niet binden aan een vrouw, en kan vervolgens niet meer zonder haar. Dat is eigenlijk ook de hele samenvatting van de film, alleen dan met veel naakt, teveel naakt voor mijn smaak. Maar de doelgroep van de film is dan ook vrouwen, en daarmee is het dus niet erg dat ik het helemaal niks vond.

Titel: Fifty Shades of Grey
Regie: Sam Taylor-Johnson
Cast: Dakota Johnson, Jamie Dorman