Recensie: Hail, Caesar

Van Triple P Entertainment kregen wij de DVD Hail, Ceaser for een recensie. Toen de film in de bioscoop was sprong deze er niet echt uit voor mij. Ik had de filmposters wel gezien, maar ja er waren in die periode ook andere films die ik wel intressant vond. Nu ben ik blij met de DVD release, want het zou toch een goede film moeten zijn. Wat ik van de film vond? Nou dat lees je hieronder. Wil je de film zelf kopen? Hij is beschikbaar via bol.com

hail_caesar__02037998_st_9_s-low

Beschrijving Plot

De nieuwe komedie Hail, Caesar! is geschreven en geregisseerd door Oscarwinnaars Joel en Ethan Coen (No Country for Old Men, True Grit, Fargo). De sterrencast bestaat uit o.a. Josh Brolin, George Clooney, Ralph Fiennes, Tilda Swinton, Channing Tatum, Scarlett Johansson, Jonah Hill en Frances McDormand. De film speelt zich af in de laatste jaren van het Gouden Tijdperk in Hollywood. Het verhaal beschrijft een dag van een ‘studio fixer’ die zich in allerlei bochten moet wringen om de problemen van de studio op te lossen.

hail_caesar__02037998_st_13_s-low

Hail, Ceasar

Over het geheel gezien kan je Hail, Ceasar zien als komedie die de gouden periode van de Amerikaanse filmindustrie op zijn hak neemt. De film laat dan ook op een geheel eigen manier zien hoe de filmindustrie werkt, maar dan wel met een grote knipoog natuurlijk. In deze jaren was er ook het “gevaar” van Rusland, dus dat wordt ook lekker op de hak genomen. Als je van dit soort komedie houdt, dan is dit de film voor jou.

Hail, Casar!

Hail, Ceasar is een goede komedie, maar niet de beste van de heren Coens. Het lijkt soms een klein beetje of de cast te goed is voor de film, hierdoor ga je naar de cast kijken i.p.v. de film. Het niet gebruiken van George Clooney had mischien wel in het voordeel van de film kunnen werken. De personages zijn vooral karikaturen, en van een echte verhaallijn die je moet volgen is geen sprake. Maar Hail, Ceasar gaat zeker wel een avondje vermaak bieden.

hailcaesarFilm informatie

Titel: Hail, Ceasar!
Regie: Joel en Ethan Coen