Recensie: Helden van de Storm

Onze zoon is gek van Brandweerman Sam. Vorige maand keken we samen naar de film ‘De grote brand in Piekenpolder’. Dat was zo’n succes dat ik daarna voor hem op zoek ging naar de film Helden van de Storm. In deze film zie je onder andere hoe Piekenpolder een nieuwe brandweerkazerne krijgt en hoe het team van de brandweer wordt uitgebreid met twee nieuwe leden.

Piekenpolder krijgt een nieuwe brandweerkazerne en Sam, Jenny en Elvis maken kennis met twee nieuwe collega’s. Jenny maakt met Norbert, Mandy Sarah en Jaap een tocht door de mijnen. Karel en kustwachter Ben zien dat er een orkaan recht op Piekepolder afkomt. Brandweerman Sam wordt meteen gewaarschuwd en hij rukt uit om Jenny en de kinderen uit de oude mijnen te redden. Tot overmaat van ramp breekt er brand uit in de nieuwe brandweerkazerne. Sam moet racen om zijn team te helpen.

Helden van de Storm

Aan het begin van deze film nemen onze vrienden afscheid van de oude brandweerkazerne van Piekenpolder. Regiocommandant Bosch laat de nieuwe kazerne zien, maar deze lijkt erg groot voor een team van vier. Dat klopt ook, want Bosch heeft twee nieuwe collega’s meegenomen: Brandweerman Arnoud en brandweervrouw Ellen. Zij zijn afgestudeerd aan de brandweer academie in Nieuwstad en moeten nog worden ingewerkt in Piekenpolder.

Natuurlijk is ook deze film weer spannend. Karel en Ben horen op de radio dat er een orkaan op Piekenpolder af komt en waarschuwen de kazerne. Daar moet Commandant Staal nog wennen aan alle nieuwe snufjes, waardoor er allerlei alarmen af gaan en de computer vast loopt. Ze hebben alle brandweermannen en vrouwen nodig in deze noodsituatie, maar Jenny is met de kinderen op excursie naar de mijn. Sam gaat haar halen, maar is hierdoor zelf ook afwezig in het dorp. Lukt het Elvis om samen met zijn twee nieuwe collega’s alle bewoners van Piekenpolder in veiligheid te brengen?

Helden van de storm

Ook dit is weer een spannende film voor alle fans van Brandweerman Sam. In deze film leer je meteen alle nieuwe personages kennen die mee gaan spelen in seizoen 10 van Brandweerman Sam. Handig dus als je kindje graag kijkt naar deze serie.

Wil jij ook met je kleine naar Brandweerman Sam – Helden van de Storm kijken? De dvd is onder andere verkrijgbaar via bol.com

Titel: Brandweerman Sam – Helden van de Storm
Regie: Gary Andrews