Recensie: How It Ends

Netflix heeft een nieuwe film gemaakt over het einde van de wereld. How It Ends is momenteel beschikbaar op het Netflix platform voor alle klanten. Wij keken de film en hieronder lees je wat we er van vonden.

How It Ends

How It Ends speelt zich af net voor / tijdens een gebeurtenis die het einde van de mensheid inleidt. Hier draait het verhaal vooral om Will en Samantha. Dit stelletje zijn toekomstige ouders, maar Will moest nog even naar de andere kant van Amerika op de zege van Samantha’s ouders te krijgen. Hij trekt daarop naar Chicago om haar ouders te bezoeken, terwijl zijn Samantha in Seattle blijft. Wanneer vervolgens plots alle communicatienetwerken verstoord worden en ook de elektriciteit over heel de VS uitvalt, stapt hij samen met haar vader in de auto om zijn dochter in veiligheid te brengen.

Einde van de wereld

Een film over het einde van de wereld kan zeer interessant zijn, als het goed uitgewerkt word. Helaas is dat in deze Netflix film niet echt het geval. Het verhaal is goed, maar het is er wel eentje waarvan je eigenlijk al weet wat er gaat gebeuren. Het had Netflix netjes gestaan om niet alle clichés uit de kast te trekken, maar juist andere momenten te gebruiken. Want dat de auto stuk zou gaan, en dat ze hierbij hulp nodig hadden was te verwachten. En dat de auto (bijna) gestolen word bij het tanken gebeurd ook bijna in elke film.

Een conclusie trekken over How It Ends is een klein beetje lastig. Want waarschijnlijk vind je het een toffe film als je niet regelmatig naar dit type films kijkt. Als je juist weer wel een liefhebber bent van dit soort films kom je misschien weer van een koude kermis thuis. Het kan dus twee kanten opvallen. Maar in beide gevallen is het einde jammer. We gaan geen spoilers geven, het enige wat ik zeg is: How It Ends???

Titel: How It Ends
Regie: David M. Rosenthal
Cast: Theo James, Kat Graham, Forest Whitaker