Recensie: How to be single

How to be singleOp woensdag 10 februari was de film ‘How to be single’ te zien tijdens de Pathé Ladiesnight. Een extra leuke mogelijkheid om naar de film te gaan. Je wordt er ontvangen met een glaasje prosecco en in de zaal is elke stoel voorzien van een goed gevulde goodiebag, een flesje cola en een zak (zoete of zoute) popcorn. Voor de film begint is er zelfs nog een kleine loterij waar je kans kunt maken op bioscoopkaartjes, concertkaartjes, cadeaubonnen en andere leuke prijzen. Als klap op de vuurpijl krijg je daarna ook nog eens een leuke (vrouwen)film te zien, een dag voordat deze officieel uit komt. De ladiesnight is wat mij betreft een aanrader.

Gisteren ging het dus om de film ‘How to be single’ met onder andere Dakota Johnson en Rebel Wilson. Twee dames die op een hele verschillende manier om gaan met hun single leven, maar toch beste vriendinnen worden.

Je kunt op een goede of slechte manier single zijn, maar daarnaast heb je Alice. Nadat ze een pauze inlast in de relatie met haar vriend Josh, stort zij zich vol in het single leven van New York City. Samen met Robin. Lucy. Meg. Tom. En David. Zij zijn allemaal op zoek naar een nieuwe partner, iemand voor een leuke nacht of iets daar tussenin. Terwijl Robin iedere nacht uit gaat en niet op zoek is naar een relatie, wil Alice niets liever dan de ware vinden. Meg wil helemaal geen relatie. Zij is getrouwd met haar werk als arts. Lucy wil juist heel graag een leuke man. Zij denkt dat zij het algoritme ontdekt heeft voor het vinden van dé juiste man op een datingsite. Tom ontmoet iedere avond vrouwen in zijn bar. Allemaal zijn ze op hun eigen manier op zoek naar liefde, maar hoe doe je dat nu, single zijn in de stad die nooit slaapt? Is er een juiste manier en vinden al deze eenzame zielen uiteindelijk de juiste partner?

how_to_be_single

Wat ik vond van ‘How to be single’

Ik vond het een heerlijke film! Allereerst heb ik een aantal keren heel hard gelachen, iets waar ik echt wel zin in had. Vooral Robin is echt een fantastisch personage met heerlijke uitspraken. Het is echt een feelgood movie met een mooi, maar tikkeltje onverwachts einde. Natuurlijk is het een romantische comedy en zit de film vol met cliché momenten, maar ik vond hem in zekere zin wel verrassend en anders.

Keek je vroeger ook naar series en films zoals Friends, Sex and the City en Bridget Jones? Dan kun je zeker je hart ophalen. Ik vond de verwijzingen naar scenes uit deze series echt fantastisch en daardoor voelde ik me ook zeker tot de doelgroep van de film behoren. Alsof er een soort van inside jokes in zitten.

Uiteindelijk heb ik ook nog wel wat traantjes gelaten. Break-ups, baby’s en andere emotionele momenten zorgden bij mij wel voor een zekere dosis emotie. Ik houd daar wel van bij een film. Het bracht voor mij het verhaal ook in balans, want het leven bestaat tenslotte uit ups en downs.

Ik liep in ieder geval met een goed gevoel de bioscoop uit. Wat mij betreft is ‘How to be single’ echt een aanrader voor iedereen die zin heeft in een leuke feelgood film.

Film Gegevens

RegieChristian Ditter