Recensie: Miss You Already

Afgelopen week keken wij de film ‘Miss you already’ met Drew Barrymore en Toni Collette. Deze film is vanaf 7 april te zien in de bioscoop. Het plot van deze ontroerende komedie over pure vriendschap, vertrouwen en liefde sprak mij meteen aan.

De film gaat over beste vriendinnen Milly (gespeeld door Toni Collette) en Jess (gespeeld door Drew Barrymore). Als kinderen deelden ze alles en ook nu ze volwassen zijn, kunnen ze niet zonder elkaar. Losbol Milly heeft een succesvolle carrière, een rockster (Dominic Cooper) als man en twee kinderen. Jess leeft bescheidener op een woonboot met haar vriend (Paddy Considine) en heeft een vurige kinderwens. Maar net als Jess eindelijk zwanger is, krijgt Milly de diagnose borstkanker. Milly heeft haar vriendin harder nodig dan ooit, maar Jess kan haar eigen geluk maar moeilijk verbergen.

00889-Miss You Already-Photo Nick Wall.NEF

In deze film komen leven en dood erg dicht bij elkaar. Terwijl Milly de behandelingen ondergaat tegen haar borstkanker, probeert Jess zwanger te raken. Jess probeert haar vriendin zo goed mogelijk te steunen. Wanneer ze eindelijk zwanger is, vertelt ze dit in eerste instantie niet aan Milly. Uiteindelijk kan ze het niet meer verbergen. Op haar beurt probeert Milly haar beste vriendin zo goed als dat gaat bij te staan tijdens haar zwangerschap en de bevalling. Het is mooi om te zien hoe de twee vrouwen elkaar door dik en dun blijven steunen, ondanks alles wat er op hun pad komt.

00498-Miss You Already-Photo Nick Wall.NEF

Iemand steunen die zwanger is, is één ding. Hoe kun je je beste vriendin helpen wanneer ze ernstig ziek is? Wat kun je voor haar betekenen wanneer ze elke keer weer een tegenslag te verwerken heeft? Jess doet wat ze kan, ze is er bij elke stap bij (voor zover Milly dit wil toelaten). Zo helpt ze haar vriendin bij het uitzoeken van een pruik en gaat ze mee wanneer Milly chemotherapie heeft. Toch lijkt het erop dat dit soms niet genoeg is en de twee lijken toch uit elkaar gedreven te worden door Milly’s ziekte.

02952-Miss You Already-Photo Nick Wall.NEF

Natuurlijk is dat niet waar het eindigt. Hoewel het een drama film is en het thema verdrietig is, komen dingen in zekere zin ook weer goed. Voor zover dit kan. Het einde vond ik zelf erg mooi. Ik zat met tranen in mijn ogen te kijken naar de aftiteling, maar er waren ook momenten dat ik heb gelachen. Wat mij betreft is Miss you already een aanrader.

Titel: Miss you already
Regie: Catherine Hardwicke
Cast:  Drew Barrymore, Toni Collette, Dominic Cooper, Paddy Considine