Recensie: My Perfect Romance

Als je op zoek bent naar de perfecte film voor Valentijnsdag, kun je uit eindeloos veel romantische films kiezen. Op Netflix kwamen wij de film My Perfect Romance tegen. Deze film draait om Valentijnsdag en een dating app. Dat klonk als een mooie film om vandaag te bekijken. Of het een aanrader is, lees je in deze recensie.

Wes Robinson, CEO van Robinson Tech, is op zoek naar een concept wat het bedrijf een nieuwe boost kan geven. Programmeer Vivian Blair werkt al een paar maanden aan een algoritme voor een nieuwe dating app met de naam My Perfect Match. Het is bijna Valentijnsdag, dus de perfecte timing. Als Wes en Vivian My Perfect Match samen promoten in een TV-show worden ze uitgedaagd om zelf hun perfecte match te vinden met hun eigen app. Dit levert een aantal hele aparte situaties op.

My Perfect Romance

De film is zeker Valentijns materiaal. Het verhaal is redelijk zoet en bevat weinig drama. My Perfect Romance heeft als hoofdrolspelers een mooie man als CEO en een knappe, vrouwelijke programmeur met een romantisch idee van hoe ze mensen kan matchen zonder op uiterlijk te letten (Oftwel, we letten hier niet op uiterlijk, maar kiezen natuurlijk niet voor een lelijke trol als hoofdrolspeelster!) Gooi nog een bruiloft en een happy ending in de mix en dan snap je wel met wat voor soort film je te maken hebt.

De film My Perfect Romance staat op Netflix, maar is in eerste instantie uitgebracht als Harlequin TV film. Dit zegt wel iets over wat je ervan kunt verwachten, namelijk dat het plot waarschijnlijk net zoveel clichés bevat als de gemiddelde kerstfilm. Die verwachting kwam uit. Het is geen slecht verhaal, maar je ziet al van mijlenver aankomen wat er zal gaan gebeuren en hoe. Als je daar doorheen kunt kijken, is My Perfect Romance best een vermakelijke film.

Titel: My Perfect Romance
Regie: Justin G. Dyck
Cast:  Jodie Sweetin, Lauren Holly, Morgan Fairchild