Recensie: Renesse

Deze zomer draaide de film Renesse in de bioscoop, deze film werd iets minder goed ontvangen en vooral Renesse vond het imago dat ze kregen in de film niet zo leuk. Helaas of gelukkig heb ik de film in de bioscoop gemist. Maar sinds deze week is de film op dvd verkrijgbaar. Wat ik van de film vond? Dat lees je hieronder. De dvd is te koop bij bol.com

RenessePlot

Puber Bas (Niek Roozen) krijgt een duidelijke boodschap van zijn stervende opa (Peter Faber): wacht niet met vrouwen versieren, want je moet ‘de melk schenken als ‘ie vers is’. Als Bas daarna de opdracht krijgt om de as van zijn opa uit te strooien in Renesse, besluit hij het advies op te volgen in de zomervakantie. Samen met zijn weirde neef Thijs (Sam Doets) en twee vrienden Luca (Martijn van Eijzeren) en Daniel (Simon Kindermans) vertrekt Bas naar het roemruchte badplaatsje om eindelijk eens een meisje te scoren. Maar zijn gênante vrienden, een stel nymfomane Brabo’s en een groep macho gasten dat het op dezelfde meisjes voorzien heeft, maken zijn kansen met de dag kleiner. En dan blijkt het leukste meisje ook nog het nichtje van de lastige campingbaas te zijn…

Renesse

Renesse

De film Renesse is een soort van kruising tussen de American Pie-films en The Inbetweeners. Vier sullige jongens proberen chicks te scoren en dit gaat toch niet zo makkelijk als ze zelf verwacht hadden. Als je de voorgaand genoemde films kent, dan weet je wat voor humor je moet verwachten.

Om de film interessant te maken voor de jeugd heeft de regisseur gekozen om de film vol te stoppen met cameo’s. Zo zien we de vloggers Gierige Gasten, EenhoornJoost en Monica Geuze langs komen. Ook de boyband Zomaer en de rapper Lil’Kleine komt langs.

Renesse

Renesse is eigenlijk niets meer en niet minder dan een een kopie van American Pie, echter blijkt dit toch een stuk moeilijker dan eerder verwacht waarschijnlijk. De grappen in de film zijn niet super goed, en langzaam gaat de film van plat, platter naar platst. Uiteraard zijn er mensen die dit soort films leuk vinden. Dus vond je American Pie wat? Dan is dit mischien wat voor jou, maar anders is het geen aanrader.

Renesse

Titel: Renesse
Regie: Willem Gerritsen