Recensie: Spider-Man Homecoming

Toen Sony bekend maakte dat er weer nieuwe Spider-Man films aankwamen moesten we even achter onze oren krabben. De nieuwe film zou namelijk het derde filmproject worden rondom Spider-Man in 15 jaar. Het klonk al een stuk beter toen bekend werd dat Spider-Man een onderdeel ging worden van het MCU (Marcel Cinematic Universe). Wat we uiteindelijk van de film vonden lees je hieronder.

Spider-Man Homecoming

Na zijn ontmoeting met de Avengers in Captain America: Civil War keert Peter Parker  onder begeleiding van zijn nieuwe mentor Tony Stark  terug naar huis, waar hij woont bij zijn tante May . Peter probeert zijn dagelijkse leven weer op te pakken, terwijl hij ervan droomt om met de Avengers samen te werken en de wereld te redden. Wanneer de nieuwe schurk The Vulture in zijn leven komt, brengt hij Peters familie en vrienden in levensgevaar.

Spider-Man Homecoming

Spider-Man Homecoming

De film speelt zich enkele jaren af na de Civil War tussen de Avengers, en eigenlijk merk je vanaf het begin dat de nieuwe film een compleet nieuwe toon inzet. We zien onze superheld in zijn pubertijd die er eigenlijk alles aan doet om maar lid te worden van de Avengers. Hiervoor loopt Peter “stage” bij Tony Stark, wat eigenlijk inhoudt dat hij de normale man helpt tegen de kleine criminelen op straat.

Spider-Man Homecoming

Waar de vorige Spider-Man films vooral zwaar waren, heeft Marvel gelukkig nu gekozen voor de leuke humor en een lichte film. In Spider-Man Homecoming voert de humor de boventoon net als bij de andere succes film Deadpool. Hierbij word de boventoon gevoerd door de sarcastische opmerkingen van de klasgenoten van Peter, de nerdy vriend Ned en de vreemde functies in zijn superhelden pak zoals de optie om zijn stem enkele decibellen naar beneden te doen.

Spider-Man Homecoming

Spider-Man schiet zijn spinnenwebben raak. Je word makkelijk mee getrokken in het verhaal van een jongen die eigenlijk opzoek naar zijn droombaam, maar tegelijkertijd last heeft van de dingen waar veel pubers last van hebben. De film gaat op weg naar de prom night, maar neemt een paar keer een leuke wending. De film is een aanwinst voor de MCU en een prachtige film om te zien.

Titel: Spider-Man Homecoming
Regie: Jon Watts
Cast: Tom Holland, Robert Downey Jr., Michael Keaton, Jon Favreau, Donald Glover, Marisa Tomei, Tyne Daly