Recensie: Suicide Squad

Vandaag is het zo ver! Suicide Squad draait in de Nederlandse bioscopen. Dit is een van de films waar ik al een tijdje naar uitkeek, en ik ben dan ook blij dat ik gisteren aanwezig kon zijn bij de Première bij Vue Hilversum. De laatste week werden we overspoeld door kritiek op de film, dus eigenlijk had ik gisteren al een beetje een dubbel gevoel toen ik eindelijk de film kon zien. Maar al die kritiek blijkt helemaal voor niks te zijn. Wat ik van de film vond? Dat lees je hieronder.

Het voelt goed om slecht te zijn… Stel een team samen van ‘s werelds meest gevaarlijke, gevangen genomen Super Schurken en geef ze de meest geavanceerde wapens die er beschikbaar zijn. Stuur ze vervolgens op een missie om een onbekende, onoverwinnelijke entiteit te verslaan. U.S. intelligence officer Amanda Waller heeft besloten dat alleen een in het geheim opgesloten groep wanhopige, afschuwwekkende misdadigers, die niets te verliezen hebben, volstaat. Echter, wanneer zij ontdekken niet geselecteerd te zijn om te slagen, maar enkel om hun schuld in te lossen (falen is onvermijdelijk), is het de vraag of de Suicide Squad tijdens een poging zal sterven, of dat het vanaf nu ieder voor zich wordt.

Suicide Squad

Suicide Squad

Suicide Squad is het nieuwe opzetje van DC Comic’s. De film is een vervolg op Batman V Superman: Dawn of Justice en juist weer het opstapje naar Justice League die volgend jaar uitkwam. Het idee van Suicide Squad is natuurlijk wel leuk, een aantal criminelen bij elkaar brengen om het kwaad te bestrijden. Maar dit idee is ook risico vol, het kan voordat je het weet ineens een te makkelijke film worden waar niemand iets van wil weten.

Suicide Squad

Het eerste gedeelte van de film gaat geheel over het inbrengen van de personages. Dit gaat misschien een beetje langzaam, en geeft misschien meer informatie dan echt noodzakelijk maar het bouwt wel duidelijk de karakters op, en zorgt er ook voor dat de chemie verderop in de film tussen de personages klopt. Na de introductie staan uiteindelijk alle neuzen dezelfde kant op, met een beetje hulp van explosieven en kan de “actie” beginnen.

Hierna komen we in een echte actie film terecht die er grafisch goed uitziet, misschien hier en daar een steekje laat vallen. Maar uiteindelijk een fantastisch verhaal verteld. Vooral in het tweede deel van de film, na de introducties speelt Margot Robbie als Harley Quinn iedereen van het doek, als je dit samen voegt met Jared Leto als de Joker en je al genoeg voor een goede film. Ik zou nog wel veel meer willen schrijven, maar ik wil het spoiler vrij houden.

Suicide Squad

Ik kan kort zijn over de film, ik vond de film geweldig. Natuurlijk hier en daar misschien een foutje of iets wat beter kan. Maar dat valt geheel weg tegenover de rest van de film. Ik ben ook blij dat ik hem geweldig vond. Ik durf hem met liefde de 5 sterren te geven, waar ik eigenlijk door de kritiek een beetje bang was geworden over de film.

Margot Robbie is de ster van de film, in haar rol als Harley Quinn is ze niet te stoppen; en deze crazy chick zou eigenlijk haar eigen film verdienen. Voeg hier Jared Leto aan toe en de chemie tussen die twee spat van het doek af. Dan zouden we bijna Will Smith vergeten? Nee, hij is uniek in zijn rol en zorgt voor de nodige perfecte momenten. Hiermee heeft DC Comics de formule te pakken die ze hopelijk gaan doorzetten!

Titel: Suicide Squad
Regie: David Ayer
Cast: Will Smith, Jared Leto, Margot Robbie, Viola Davis, Cara Delevingne, Scott Eastwood
123 minuten
2016

5 thoughts on “Recensie: Suicide Squad

1. 5 sterren?
    Ik respecteer je beoordeling. Maar je kan me niet overtuigen dat je vind dat dit een goed gemaakte film is. De karakters zijn dankzij de acteurs goed neer gezet. Maar ze hebben bijna geen achtergrond of motivatie. Het verhaal is amper een verhaal te noemen, en de flow van de film is all over the place.
    Ik ben net als jij een Geek, maar doorheen de jaren verwacht ik wel wat meer dan leuke sets, actie en special effects.

1. Hoi Bruno, een recensie is natuurlijk altijd persoonlijk. Maar ik ben van mening dat ik gisteren een goede film heb gezien, met goede acteurs die hun karakters goed neerzetten. Het totaalplaatje dat gepresenteerd is door Suicide Squad is weinig op aan te merken. Tuurlijk, de verhaallijn is een beetje vaag… Maar dat hoort er ook een beetje bij. Er zijn geen grote dingen in deze film waarin ik teleurgesteld ben, ik ging naar de film met de verwachting van leuke sets, actie en special effects. En die verwachting is gewoon compleet waargemaakt.

2. Leuk verslag en de sfeer in Vue gisteren was erg leuk. De film zelf heb ik ook erg van genoten en de negatieve recensies snap ik niet helemaal. Natuurlijk is er wel wat op deze film aan te merken, maar het is gewoon een lekkere blockbuster die naar meer smaakt.

3. Okee mensen die deze fillm serieus goed vinden de naam en de verhaallijm kloppen al niet het zijn allemaal top criminelendie voor hwt goeie gaan vechten ik hard verwacht dat zei echt de badguys waren en juist cbaos gingen creeeren ze hebben het totaal de verkeerde kant opgedraaid

4. ik heb de film gezien en was zeer tevreden over het geheel, ondanks sommige slechte recensies. Een erg ‘entertaining movie’ die voor een leuke avond uit heeft gezorgd. Zeker de moeite waard om in de bioscoop te zien. Natuurlijk hier en daar een beetje apart en soms een tikkie ongeloofwaardig, maar dat mag de pret zeker niet drukken. En daar draait het toch om, een paar uur plezier hebben en de waan van de dag vergeten. Nou dat lukt deze film prima.