Recensie: The Forest

The Forest komt 17 maart 2016 in de bioscoop, maar wij hebben hem nu al kunnen kijken. The Forest is een horror film gebaseerd op het Aokigahara bos aan de voet van berg Fuji. Dit bos is ook wel bekend onder de namen: Sea of Trees en Suicide Forest. Dit is een echt bestaand bos wat een zeer populaire plek is om zelfmoord te plegen. Dit belooft natuurlijk al heel veel van de film. Het verhaal zelf is fictief, maar het bos bestaat echt. Wil jij weten of jij de film moet gaan zien? Hieronder vind je mijn recensie. Wil je meer informatie over het bos? Lees dan dit artikel. Wil je de film zien? Hij is te koop voor 12 euro bij bol.com

De jonge Amerikaanse Sara gaat opzoek naar haar tweelingzus die op mysterieuze wijze is verdwenen in het Aokigahara bos. Iedereen heeft Sara gewaarschuwd dat ze “op het pad” moet blijven. Maar uiteindelijk trekt ze hier niks van aan. Ze is vastbesloten om haar zus te vinden. Al gauw ontdekt ze dat de bossen het domein zijn van alle gekwelde zielen van overledenen. En deze doden hebben andere intenties dan het vinden van haar zus…

(L to R) Yukiyoshi Ozawa as Michi, Taylor Kinney as Aiden and Natalie Dormer as Sara Price in Jason Zada’s THE FOREST, a Gramercy Pictures release. Credit : James Dittiger / Gramercy Pictures

The Forest

Het verhaal begint als een soort van drama film. Sara (gespeeld door Natalie Dormer) wordt uit haar rustige leven als huisvrouw in DC gehaald door het nieuws dat haar zus Jess (gespeeld door Natalie Dormer) vermist is geraakt in Japan. De film blijft rustig doorspelen als drama film voor de eerste 45 minuten. Op het moment dat Sara uiteindelijk van het pad gaat om haar zus te vinden begint het Horror gedeelte van de film.

the_forest_37031716_st_8_s-high

De film heeft verschillende goede momenten waarbij je lekker kan schrikken, veel momenten zie je van kilometers ver aankomen, maar andere momenten komen echt onverwacht. De film zit qua verhaallijn lekker in elkaar, en kijkt eigenlijk best wel lekker. Het verhaal sleept je wel mee in de gedachten van Sara, maar tegelijkertijd spelen de beelden die je krijgt te zien ook met je hoofd.

De film eindigt met een gigantische plot-twist. Eentje die ik in elk geval niet had zien aankomen. De hele verhaallijn is opgebouwd naar het vinden van Jess, en alle psychologische dingen de Sara ondertussen tegen komt. Maar uiteindelijk loopt het toch allemaal anders dan verwacht.

The Forest heeft een aantal goede schrikmomenten in de film zitten, en het verteld een goed verhaal als psychologische horror. Ikzelf vond het een klein beetje jammer dat er niet meer referenties of momenten in zitten naar echte gebeurtenissen in het Aokigahara Bos. Maar dit is natuurlijk ook niet het doel van de film. Natalie Dormer zet een goede prestatie neer als actrice van Jess en Sara. De film is visueel gigantisch mooi om te zien. Het verhaal voelt ook aan alsof het echt zou kunnen gebeuren als je erin zou geloven. Als je opzoek bent naar een spannend avondje, of gewoon een goede Natalie Dormer film. Dan is dit zeker een aanrader.

Titel: The Forest
RegieJason Zada
Cast: Natalie Dormer, Taylor Kinney