Recensie: The Interview

The Interview is mischien wel de meest besproken film uit 2015. Eerst trok Sony de film terug, hierna werd deze alsnog uitgebracht. Hierna kwamen er veel negatieve reacties in de media op de film zelf. Maar ik heb The Interview ook gezien, en ben het eigenlijk niet eens met de kritieken. Mijn recensie vind je hieronder. Wil je de film kopen? The Interview is te koop bij Bol.com.

Dave Skylark en zijn producent Aaron Rapoport maken elke avond het populaire entertainment TV programma Skylark Tonight. Wanneer zij er achter komen dat de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un fan is van de show regelen zij een interview met hem om te bewijzen dat ze ook serieuze journalisten zijn. Echter wanneer Dave en Aaron zich voorbereiden om naar Pyongyang te reizen worden de twee gerekruteerd door de CIA om Kim Jong-un te vermoorden.

The Interview 01

The Interview

De film zal voor ons niet zo controversieel zijn als voor de Noord-Koreanen, hoewel de film Amerika zelf ook een beetje op de hak neemt gaat vooral Noord-Korea voor de bijl. De situatie in Noord-Korea zoals het in de film geschetst wordt komt in grote lijnen overeen met documentaires over Noord-Korea, dus de makers hebben zich wel verdiept en een kloppende film willen maken.

Als je de bovenste alinia vergeet blijft er gewoon een goede komedie over. Een comedie die in elk willekeurig land had kunnen plaats vinden, en zelfs goed had kunnen werken met twee fictieve landen. De humor begint al met een Koreaans-meisje die het volkslied lijkt te zingen en uit de ondertiteling blijkt dat het vrijwel het hele nummer gaat over dat Amerika een slecht land is dat kapot gemaakt moet worden.

The Interview 02

Hierna zien we Skylark voor het eerst aan het werk in zijn eigen programma waarin hij Eminem interviewt. Hierin komt Eminem met de bombshell dat hij homo is. En het is volledig komisch om te zien hoe dit door Skylark wordt opgepakt. Nadat Skylark is aangekomen in Noord-Korea komt er eigenlijk alleen maar meer humor in de film.

Naast Franco zien we Seth Rogen die probeert Skylark bij de les te houden maar hier aardig in faalt. Een rol waarin we Rogen vaker hebben gezien en hij doet dit prima. Randall Park speelt Kim Jong-Un en doet dit prima. Hij zet een man neer die misbegrepen lijkt en van vrijwel dezelfde dingen houdt als Skylark. Maar ook zet hij een Kim neer die boos wordt en dan dingen doet die niet kunnen. Verder zien we nog Lizzy Caplan als Agent Lacey en Diana Bang als Sook, een medewerker van Kim. De regie komt van Seth Rogen en Evan Goldberg. Goldberg regisseerde ook This Is The End en schreef mee aan scripts voor Superbad, Pineapple Express en This Is The End.

The Interview 03

De humor die in The Interview gebruikt wordt is vergelijkbaar met de humor uit de eerdere samenwerkingen van Seth Rogen en James Franco. Dit betekend waarschijnlijk ook dat het een type humor is die je moet begrijpen wil je de film leuk vinden. Als je de humor snapt en de eerdere samenwerkingen goed vond is dit een hele goede comedy. Ligt deze soort van humor je niet, dan kan het kijken van de film als een nachtmerrie worden ervaren. Maar voor mijzelf viel de humor goed uit en ik heb genoten van de film.

Titel: The Interview
Regie: Evan Goldberg, Seth Rogen
Cast: Seth Rogen, Diana Bang, Lizzy Caplan, Timothy Simons, Randall Park, James Franco