Recensie: The Secret Man

Wij kregen van Remain in Light de film The Secret Man voor een recensie. Deze film is vanaf nu op dvd beschikbaar en ook bekend onder de naam: Mark Felt: The Man Who Brought Down the White House. Wat wij van de film vonden lees je hieronder.

Mark Felt (Liam Neeson) is directeur van de FBI. Door op te treden als informant onder pseudoniem ‘Deep Throat’ voor journalisten Bob Woodward en Carl Bernstein, verandert hij de loop van de Amerikaanse geschiedenis. Door de toewijding aan zijn idealen draagt hij bij tot het omverwerpen van Nixons presidentschap en de onthulling van het Watergate schandaal.

The Secret Man

Het is niet zo heel moeilijk met het huidige politieke klimaat om dit verhaal te gaan vergelijken met de Trump administratie die momenteel in Amerika zit. Maar daar gaan we verder niks over zeggen. The Secret Man verteld het waar gebeurde verhaal uit die tijd, en deze word heel sterk neergezet. De film laat duidelijk de belangrijke momenten zien, en geeft een blik hoe er toen met de situaties werd omgegaan.

Het verhaal word gelukkig opeen manier verteld zodat het je aandacht erbij houdt. Het laat duidelijk zien hoe The White House zich wilt bemoeien met de FBI en hoe er vanuit daar tegen gas word gegeven. De spanning in het verhaal zorgt ervoor dat het een goed te doen film is. Hij begint een beetje langzaam, maar blijft mooi tot aan het einde. Als je van politieke films houdt, dan is dit zeker een goede film.

Titel: The Secret Man
Overige titels: Mark Felt: The Man Who Brought Down the White House
Regie: Peter Landesman