Recensie: The Sinner

Soms wil je een film of serie zien vanwege een bepaalde acteur of actrice. Pel is fan van Jessica Biel, dus The Sinner stond alleen al om die reden op ons lijstje om te kijken. In The Sinner weet je al wel wie de moordenaar is, maar je hebt als kijker geen idee van het motief en wat er vooraf ging aan deze moord.

Cora, een jonge moeder gespeeld door Jessica Biel, steekt ogenschijnlijk zonder reden een man dood op het strand. Ze beweert dat ze hem nooit gezien heeft. Het is duidelijk dat zij de moord gepleegd heeft, maar niemand weet waarom. Rechercheur Harry Ambrose denkt dat er meer speelt en probeert Cora te helpen.

The Sinner

In de eerste aflevering is Cora met haar gezin op het strand. Het ene moment is er niets aan de hand en zit Cora een peer te schillen voor haar zoontje. Het volgende moment springt ze met dit zelfde mes in haar handen op om Frankie Belmont te vermoorden. Waarom? Cora heeft geen idee. Ze zegt dat ze Frankie niet kent en nog nooit gezien heeft. Uiteraard zou het raar zijn als ze elkaar nog nooit gezien hebben, maar je weet het als kijker niet zeker. Wat heeft Cora getriggerd op het strand? Het is duidelijk dat ze iets heeft meegemaakt in het verleden waardoor ze zich nu zo heeft laten gaan.

De serie bestaat uit 8 afleveringen. Al vrij snel wordt het duidelijk dat Cora een stuk van haar geheugen kwijt is vanaf het Indepence Day weekend van 2012 tot ze weer ergens opduikt in september van dat jaar. Het lijkt erop dat deze periode iets te maken heeft met de reden waarom Cora zo door het lint gaat als ze Frankie ziet. Zelf gelooft ze er niet in en ze wil dan ook ‘schuldig’ pleiten in de rechtszaak. Rechercheur Harry Ambrose wil haar graag helpen en zet alles op alles om haar geheugen op te frissen. Zo komen er steeds meer stukjes terug van deze periode en wordt het langzaam duidelijk wat er gebeurt is die zomer en hoe dit meespeelt in de moord op Frankie Belmont.

Deze spannende serie laat zien hoe een traumatische ervaring ervoor kan zorgen dat je herinneringen kwijt raakt. Op de dvd hoes staat dat The Sinner een thriller is, maar zelf vind ik sommige afleveringen meer neigen naar een psychologisch drama. Dat neemt niet weg dat het wel heel spannend is dat je niet weet wat zich heeft afgespeeld in het verleden en welk motief Cora heeft voor de moord. Het plot wordt stap voor stap ontrafelt en de laatste aflevering zorgt voor een onverwachte ontknoping.

De dvd van The Sinner is onder andere verkrijgbaar via bol.com.

Serie informatie

Titel: The Sinner