Recensie: Trolls (OV)

De film Trolls wordt aangekondigd dat het van de makers van Shrek is. Shrek vond ik een hilarische film, dus ik was erg benieuwd of Trolls net zo leuk is als Shrek.

trolls_ov__56081615_st_1_s-low-1

Poppy (Anna Kendrick) is een trol met het talent om in enkele seconden muzikale mash-ups te maken. Ze onderneemt samen met de altijd sombere trol Knoest (Justin Timberlake) een missie om haar vrienden te redden uit de handen van de duistere Bergens en hun leider, Koning Gristle. De Bergens kunnen alleen maar vrolijk zijn, als ze een keer per jaar een troll opeten.

Trolls

De film is mooi geanimeerd. Er zitten leuke effecten in, waar ik niet teveel van wil weggeven. Justin Timberlake is executive music producer van deze film en dat merk je. De film zit muzikaal gezien goed in elkaar. Ik heb erg gelachen om de mash-ups en de vertrolling (ja, dat is nu een woord) van de nummers. Dat ze in plaats van Move Your Feet, Move Your Hair zingen, vind ik geniaal! Daarnaast zitten er ook andere nummers in die ik heel grappig gekozen vond. Het zijn dingen die kinderen waarschijnlijk niet zullen opmerken, maar des te leuker is het voor volwassenen om mee te kijken. Of om gewoon lekker zonder kinderen te kijken, zoals ik gedaan heb 🙂  Ik vraag mij ook af in hoeverre de Nederlandse versie leuk voor volwassenen is om mee te kijken. Aangezien de nummers in de Nederlandse versie van Trolls vertaald zijn. Tenzij je er niet om geeft, dan maakt het niet zo heel veel uit. Het verhaal is niet echt verrassend, maar dat vind ik niet storend. Want er zitten meerdere lagen humor in waardoor er grappen zijn waar kinderen om moeten lachen of alleen volwassenen. En soms ook beide natuurlijk.

Trolls

Heb je behoeft aan een leuke, gezellige, vrolijke, kleurrijke, grappige muzikale film en vond je Shrek ook leuk? Ga dan zeker deze film kijken, want je komt met een big smile de bioscoopzaal uit. Trolls is een aanrader voor de (aankomende) herfstvakantie. Geen herfstvakantie? Ook dan is deze film een aanrader 😉

trolls_ov__56081615_st_5_s-low-1
Filminformatie

Titel: Trolls
Regie: Mike Mitchell
Cast: Anna Kendrick, Justin Timberlake, Zooey Deschanel, Gwen Stefani, Russel Brand, James Gordon e.a.
Speelduur: 92 minuten
Nederlandse première: 12-10-2016
Oordeel: ★★★★✫

Kim

Naar de bioscoop gaan, is er bij Kim met de paplepel ingegoten. Haar oma werkte jarenlang in een bioscoop en zo zag ze alle films. Toen waren het alleen kinderfilms, tegenwoordig houdt ze ook van drama, (romantische) komedies en actie films. Naast films vindt Kim onder andere muziek, radio, katten en series kijken leuk.

Latest posts by Kim (see all)

3 thoughts on “Recensie: Trolls (OV)