Recensie: Truth or Dare

Truth or Dare? Iedereen heeft dit spel wel eens gespeeld met een groep vrienden. Wat als het geen spelletje blijkt te zijn, maar je midden in een levensechte versie van Truth or Dare terecht komt waarbij je leven afhangt van je antwoorden of je daden? Dit overkomt de vriendengroep van Olivia tijdens een vakantie in Mexico.

De vrienden van Olivia halen haar over om mee te gaan naar Mexico tijdens de Spring Break. Hier leren ze een mysterieuze jongen kennen die ze uitdaagt om een spelletje Truth or Dare te spelen. Dit ogenschijnlijk onschuldige spelletje krijgt een dodelijke afloop wanneer degenen die liegen en degenen die de ‘dare’ weigeren op mysterieuze wijze gestraft worden.

Truth or Dare

Normaal gesproken houd ik niet van ‘ranzige’ horror films. Truth or Dare heeft niet veel vieze, bloederige scènes en lijkt meer op een thriller, maar dan wel met een bovennatuurlijk / horror tintje. Het is wel spannend, maar tegelijkertijd ook redelijk voorspelbaar. Je weet precies wie er aan de beurt is in het spel en het is ook al vrij snel duidelijk dat ze iets zal overkomen en dat de vriendengroep aardig uitgedund zal worden voordat Olivia een oplossing kan verzinnen om het spel te stoppen. De oplossing is niet gemakkelijk, want ze hebben elkaar nodig. De opdrachten die ze uitvoeren en de antwoorden die ze geven zetten hun vriendschap namelijk behoorlijk op scherp.

Eigenlijk kan ik vrij kort zijn over deze film. Truth or Dare is best vermakelijk, maar het is geen fantastische film. Ik zal niet teveel verklappen, maar ik vond het einde zelf behoorlijk vaag en open, terwijl ik persoonlijk niet echt zit te wachten op een vervolg op deze film. Dat zegt natuurlijk weinig over hoe de producers hier tegenaan kijken, dus wie weet wat de toekomst nog zal brengen.

Titel: Truth or Dare
Regie: Jeff Wadlow
Cast: Lucy Hale, Nolan Gerard Funk, Violett Beane, Tyler Posey, Sophia Taylor Ali, Hayden Szeto