Recensie: Unlocked

Momenteel draait de film Unlocked in de bioscoop. Unlocked is een spionagefilm die gebruik maakt van de actualiteiten omtrent terrorisme. Wat wij van de film vonden lees je hieronder.

unlocked

Nadat Alice Racine (Noomi Rapace) een terroristische aanslag in Parijs heeft overleefd legt ze haar werk als CIA-agent neer. Tegen haar eigen wil in wordt ze weer opgeroepen, ditmaal om een terreurverdachte te ondervragen. Tijdens het verhoor komt Alice erachter dat ze erin is geluisd en zonder het te weten heeft ze geheime informatie verschaft aan gevaarlijke terroristen. In een bloedstollende race tegen de klok moet ze een chemische aanval op Londen zien te voorkomen.

Unlocked

De film Unlocked heeft een lange weg moeten gaan voordat de film de bioscoop haalde. Op 23 september 2010 kocht Warner Bros de rechten voor de film, en kozen ze Lorenzo di Bonaventura als producent. Pas in 2014 begonnen ze met het casten van mensen, vervolgens waren ze in 2015 klaar met de productie. Vervolgens duurde het dus nog twee jaar voordat ze een distributeur hadden gevonden voor de film.

Waarom het zeven jaar duurde voordat de film in de bioscoop kwam is voor mij een vraag. De film is opzicht een goede spionage thriller waarbij er voldoende actie, spanning en verhaal is. CIA-agent Alice Racine komt door omstandigheden in een situatie terecht waarbij ze niet meer weet wie ze wel en wie ze niet kan vertrouwen. Hierop wordt vervolgens de film uitgerold en dat lukt ze goed.

Ik heb wel van de film genoten, natuurlijk zitten er meerdere plot-twist in verwerkt, en sommige zie je al even aankomen, maar andere ook weer niet. Daarnaast zit er naast een goede dosis spanning en actie toch nog een vleugje humor in de film verwerkt. Wat het voor mij een goede film maakte.

Titel: Unlocked
Regie: Michael Apted
Cast: Orlando Bloom, Michael Douglas, John Malkovich, Noomi Rapace, Toni Collette