Recensie: The White Rabbit Project

Na een korte afwezigheid zijn Tory Belleci, Kari Byron en Grant Imahara terug op tv, mits je Netflix hebt. Nu denk je misschien wie zijn die drie namen dan? Nou dit zijn drie geeks van Mythbusters. In The White Rabbit Project verkennen de drie interessante en vreemde lijstjes.

The White Rabbit Project

Om maar mee te beginnen, ik vond The White Rabbit Project heel goed, en als je van Mythbusters hield dan ga je dit zeker leuk vinden. Maar de serie is ook meer dan geschikt als je gewoon van leuke feitjes houd of van lijstjes. De serie zit heel leuk in elkaar en er zijn verschillende momenten dat het gewoon niet verantwoord is om te kijken met een drankje in je hand, want dat veroorzaakt gelijk schade tijdens de ROTFLYAO momenten.

MythBusters

De serie komt natuurlijk voor uit de Mythbusters waar de drie voorheen werkte. Waarom Tory Belleci, Kari Byron en Grant Imahara en uiteindelijk na 10 jaar de serie moesten verlaten is me niet helemaal duidelijk, maar dit zou aan contract onderhandelingnen hebben gelegen. In MythBusters waren de drie samen als een team bezig om een “Mythe” op te lossen. Dit kon met van alles te maken hebben.

In The White Rabbit Project doen ze ongeveer hetzelfde, maar ze kiezen niet 1 mythe per afleveringen. Ze kiezen juist een onderwerp en zoeken daarbij zes voorbeelden. Deze worden behandeld en vervolgens op punten beoordeeld zodat je een top 6 lijstje krijgt. Een paar van de volgende dingen worden in het eerste seizoen behandeld: Navigatie, Super Hero mogelijkheden, wapens.

In mijn ogen het eerste seizoen was een groot succes, en ik kan niet wachten op seizoen 2. Kom Netflix, er komt een seizoen 2 toch? toch? toch?

Titel: The White Rabbit Project
Regie: Ethan Galvin