Recensie: X-Men Apocalypse

Vorige week was ik aanwezig op een van de voorstellingen van X-Men Apocalypse. De film draait vanaf morgen in de bioscoop. Hieronder vind je onze recensie alvast. Ga jij deze film zien? Laat het ons weten in de reacties.

x-men_apocalypse_56031867_st_3_s-low

Beschrijving

Na het wereldwijde succes van X-Men: Days of Future Past keert regisseur Bryan Singer terug met X-Men: Apocalypse. Sinds het ontstaan van de beschaving wordt Apocalypse, de eerste en meest krachtige mutant uit het Marvel-universum, aanbeden als een god. Hij vergaart de krachten van een groot aantal andere mutanten en wordt daarmee onsterfelijk en onoverwinnelijk. Als Apocalypse na duizenden jaren ontwaakt is hij teleurgesteld in de wereld. Hij rekruteert een team van krachtige mutanten, waaronder een ontmoedigde Magneto (Michael Fassbender), om de mensheid te onderwerpen en een nieuwe wereldorde te creëren waar hij over zal regeren. Met het lot van de aarde aan een zijden draadje, moet Raven (Jennifer Lawrence) met de hulp van Professor X (James McAvoy) een groep jonge X-Men leiden om hun grootste vijand te stoppen en de mensheid van de ondergang te redden.

BL5U4674.CR2

X-Men Apocalypse

Bryan Singer breidt de X-Men francise uit met zijn vierde film in de zesdelige reeks. Na het succes van X-Men: Days of Future Past komt Bryan Singer nu met de opvolger X-Men: Apocalypse! De film begint heel sterk met het opbouwen van de karakters en levens van de personages. Zo wordt er er extra nadruk gelegd op het leven van Magneto, in de vorige film heeft de hele wereld gezien hoe hij het Witte Huis aanviel. En die hele scene komt ook geheel terug in de nieuwe film.

X-Men Apocalypse draait allemaal om de mutant Apocalypse. Volgens het verhaal zou dit de eerste mutant op aarde zijn, en ook de sterkste doordat hij door de jaren verschillende krachten van andere mutanten hebben overgenomen. Nadat hij ontwaakt uit een slaap van 3000 jaar gaat hij opzoek naar een team om de wereld over te nemen. Dit team wordt gevormd door de vier sterkte mutanten die hij kan vinden.

Mystique heeft al vrij vroeg door wat er aan de hand is en keert terug naar de school van Professor Xavier. Xavier gaat vervolgens opzoek naar informatie bij de CIA en uiteindelijk gaat Xavier in een combinatie van oude bekenden, en nieuwe rekruten de strijd aan tegen de nieuwe krachtige en gevaarlijke mutant.

HW7A6286.CR2

X-Men Apocalypse is mijn inziens een goede opvolger van de eerdere X-Men films. Maar over het beter is dan de vorige film weet ik niet, maar dat neemt niet weg dat het een goede film is. Het is me wel opgevallen dat er twee scene’s in de film zitten die geen enkele meerwaarde hebben voor de film. Nu ben ik niet super goed thuis in de franchise, dus misschien zijn beide duidelijk hints naar iets. Maar ik wil geen spoilers geven, dus je zal het zelf in de bioscoop moeten gaan zien. De film is het zeker waard om gekeken te worden, en ik ga zelf ook nog een keertje terug als hij in de bioscoop draait.

Titel: X-Men: Apocalypse
Regie: Bryan Singer
Cast: Jennifer Lawrence, Oscar Isaac, Nicolas Hoult, Rose Byrne, Olivia Munn, Evan Peters en vele andere