Recensie: Bridget Jones’s Baby

Bridget Jones’s Diary kwam uit in 2001. Vijftien jaar later is eindelijk het derde deel van deze film te zien in de bioscoop. De verwachtingen voor Bridget Jones’s Baby waren hoog. Is deze Bridget Jones film de moeite waard om te gaan kijken in de bioscoop? Samen met recensent Kim ging ik naar de ladiesnight van Pathé om dit te ontdekken.

Bridget Jones's Baby

‘En ze leefden nog lang en gelukkig‘ blijkt niet weggelegd voor Bridget Jones (Zellweger). Na haar break-up met Mark Darcy (Firth) is ze in de veertig en opnieuw single. Bridget besluit zich te focussen op haar baan als producent van een nieuwsprogramma en brengt veel tijd door met haar vrienden. Het lijkt alsof ze nu eindelijk alles onder controle heeft en dat er niets meer mis kan gaan… Maar dan ontmoet ze een onweerstaanbare Amerikaan: Jack (Dempsey) en haar liefdesleven staat weer op z’n kop. Deze man heeft alles wat de Britse Darcy mist. Geheel ongepland, blijkt Bridget in verwachting te zijn en weet ze niet zeker wie van de twee mannen de vader is…

Bridget Jones’s Baby

Deze derde Bridget Jones film is absoluut weer de moeite waard om te kijken. Bridget is in de afgelopen vijftien jaar absoluut gegroeid. Ze is sterker en serieuzer geworden. Haar vrienden zijn inmiddels allemaal gesetteld en hebben kinderen gekregen. Het lijkt erop dat Bridget is mee gegroeid met ons als kijkers. Helaas is het haar nog niet gelukt om de juiste man te vinden en is ze wederom single. Als ze op haar 43e verjaardag ‘s avonds alleen thuis zit, besluit haar collega dat het tijd is voor een ‘meidenweekend’. Bridget staat, in de totaal verkeerde outfit, klaar om met haar mee te gaan en daar ontmoet ze Jack.

Als doorgewinterd fan van Grey’s Anatomy gaat mijn hard absoluut sneller kloppen van Patrick Dempsey. Hij is een geweldige toevoeging aan deze film. Hij is grappig, slim en zelfverzekerd. Hij pakt Bridget helemaal in… Hoewel Bridget anderzijds nog altijd gevoelens heeft voor Mr Darcy. Als ze in verwachting blijkt te zijn, weet ze niet wie van beide de vader is, maar ze weet eigenlijk ook niet goed van wie ze zou willen dat het kind is. En eerlijk gezegd doet dat er ook niet toe, want vanaf dat moment draait haar hele leven vooral om de baby. Die vader komt later wel. Nu maar hopen dat ze met twee mannen om zich heen de zwangerschap door komt.

Bridget Jones zou natuurlijk Bridget Jones niet zijn als dat allemaal goed zou verlopen. Ze weet nog steeds niet wanneer ze beter haar mond kan houden, is nog altijd een tikkeltje klunzig (en zwanger zijn helpt daar echt niet bij mee) en ze zit vol met liefde voor de twee mannen die mogelijk de vader zijn van haar ongeboren kind.

De verschillen met vroeger? Bridget heeft haar ouderwetse dagboek inmiddels ingewisseld voor een tablet, maar ze schrijft nog altijd op dezelfde pakkende manier. Ze heeft een serieuzere baan, maar weet ook daar nog wel eens de nodige fouten te maken. Ze is 1891 dagen geleden gestopt met roken, maar drinkt nog steeds graag wijn. Uiteraard is de humor niet veranderd en de film zit ook vol met romantische en ontroerdende momenten.

Bridget Jones's Baby

Wat kan ik zeggen? Bridget Jones’s Baby is wat mij betreft absoluut vijf sterren waard. De film heeft alles wat je van een Bridget Jones film kunt verwachten en misschien nog wel meer. Ik durf wel te zeggen dat ik dit de beste Bridget Jones film vind. Kortom, Bridget Jones is terug en van mij mag ze zeker nog wel even blijven.

Bridget Jone's Baby

Titel: Bridget Jones’s Baby
Regie: Sharon Maguire
Cast: Renee Zellweger, Colin Firth, Patrick Dempsey
: 123 minuten
: 2016

3 thoughts on “Recensie: Bridget Jones’s Baby

1. Dat is wel een grote spoiler, maar het wordt wel verteld in de film. Je ziet aan het einde van de film met wie ze gaat trouwen en hij is ook de vader van de baby, want die zegt tegen de andere man ‘Wat doe je met mijn zoon’ (of iets van die strekking)