Recensie: The Boss

Heb je zin in een leuke comedy film? De trailer van The Boss doet je geloven dat je deze film echt moet zien. Melissa McCarthy speelt hierin Michelle Darnell, een rijke zakenvrouw die iedereen kan vertellen hoe je het snelst geld kunt verdienen.

In de nieuwe komedie The Boss speelt Melissa McCarthy (Bridesmaids, The Heat, Spy) een zakenmagnaat die naar de gevangenis gestuurd wordt nadat zij betrapt wordt op gesjoemel op de beurs. Na een leven lang over lijken te zijn gegaan probeert Michelle Darnell haar imago te verbeteren, maar niet iedereen is bereid om haar zo snel te vergeven.

Wanneer Michelle uit de gevangenis terug komt en er niemand meer over is, klopt ze aan bij haar vroegere assistente Claire (gespeeld door Kristen Bell) Als blijkt dat Michelle nergens anders heen kan, besluit Claire dat ze bij haar en haar dochter Rachel kan blijven tot ze haar zaken weer op orde heeft. Dit gaat niet makkelijk worden nu ze geen vrienden meer over heeft in het zakenleven, maar al snel krijgt Michelle een idee wanneer ze met dochter Rachel mee gaat naar een meeting van de Dandelions.

Boss, The (2016)

The Boss

Melissa McCarthy kende ik eigenlijk alleen maar van series als Gilmore Girls en Mike & Molly, waarin ze een lieve meid speelt. De rol van Michelle Darnell in The Boss was wel even andere koek. Michelle is bazig, grof in de mond en zelfs als ze niets meer heeft, ziet zij zichzelf als de baas. Het duurde dan ook even voordat ik Melissa McCarthy herkende. Dat betekent wel dat ze zich helemaal los gemaakt heeft van hoe ik haar eerder kende en dat ze deze rol dus fantastisch heeft neergezet.

Uiteraard heeft Michelle Darnell ook een andere kant, eentje die ze aan niemand laat zien. Ze is opgegroeid in een weeshuis en het is haar nooit gelukt om een familie te vinden waar ze mocht blijven. Als tienermeisje besloot ze dat ze voor zichzelf zou gaan zorgen en dat is haar tot nu toe ook altijd gelukt. Daarom laat ze niemand echt toe in haar leven. Zodra mensen te dichtbij komen, loopt ze weg. Wanneer Claire en Rachel haar opvangen, zie je dus ook al van mijlenver aankomen dat er een moment gaat komen dat Michelle het niet meer ziet zitten.

Deze keer is het echter anders dan alle vorige keren. Ze heeft in de gaten wat ze gedaan heeft en ze is toch veranderd door haar ervaringen. Daarom is ze vastbesloten om alles weer recht te zetten. Uiteraard gaat ook dat haar lukken, want Michelle Darnell zou zichzelf niet zijn als ze zich daar niet keihard in vast zou bijten. Op haar eigen manier lost ze alles op en daarmee komt er (zoals je verwacht van een comedy) een gelukkig einde aan deze film.

Boss, The (2016)

Deze film kun je met recht een comedy noemen. Van het begin tot het einde hoorde je mensen lachen in de bioscoopzaal. Er zitten vreemde scenes in en aardig wat flauwe grappen en gekke uitspraken.

Het verhaal zelf is wellicht niet heel vernieuwend. Michelle Darnell is een typetje. Een keiharde zakenvrouw, met flink wat bagage uit het verleden. Een vrouw met haar eigen kledingstijl en bizarre outfits. Het plot bevat eigenlijk alle elementen van een comedy film, waardoor je ook precies weet wat je kunt verwachten en dat is ook prima. De uitvoering is echter wel heel goed. Ik vond het goed geacteerd en ik heb echt kunnen lachen.

Boss, The (2016)

Titel: The Boss
Regie: Ben Falcone